۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

صدور كارتهاي بيمه جديد براي اتباع مجاز افغان در ايران

1391/9/18 شنبهصدور كارتهاي بيمه جديد براي اتباع مجاز افغان در ايرانكارتهاي بيمه جديد بزودي براي اتباع مجاز افغان در ايران صادر مي شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، رييس كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در ايران  در نشست بررسي مسائل اتباع خارجي مقيم شيراز در پاسخ به درخواست برخي اتباع افغان براي از سرگيري ارايه خدمات بيمه اي به آنها گفت : ارايه نشدن خدمات بيمه اي به اتباع افغان به دليل تاخير در قرارداد منعقده با شركت بيمه بود.
برنارد دويل با تشكر از اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي به سبب مساعدت در انعقاد قرارداد جديد بيمه اتباع خارجي در ايران گفت : اين امر در زمان بسيار كوتاهي اجرايي خواهد شد.
وي گفت : از زماني كه كارتهاي بيمه اتباع خارجي صادر مي شود همه هزينه هاي مربوط به بهداشت و درمان آنها تا 6 ماه قبل ازآن نيز پرداخت خواهد شد.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور نيز گفت : هم اينك 280 هزار دانش آموز و 11 هزار دانشجوي تبعه كشور افغانستان در مدارس و دانشگاه هاي جمهوري اسلامي ايران تحصيل مي كنند.
عزيز كاظمي افزود : جمهوري اسلامي ايران ميزبان سه ميليون تبعه افغان است كه اين رقم مساوي با مجموع جمعيت 92 كشور جهان و از منظري ديگر به اندازه يك كشور است.
وي اتباع كشور افغانستان ساكن در ايران را برادران و خواهران ديني مردم كشورمان خواند و گفت : تا زماني كه اتباع افغان به صورت قانوني در كشور ما حضور دارند ما به لحاظ انساني ، اخلاقي و آموزه هاي ديني پذيراي آنها هستيم.
رييس كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در ايران نيز گفت : امكانات تحصيل دانش آموزان افغان در ايران در مقايسه با كشور متبوعشان بسيار بهتر است.
برنارد دويل در بازديد از مدرسه راهنمايي شهيد عباسپور شيراز افزود : هفته گذشته در بازديد از مدارس كشور افغانستان مشاهده شدكه دانش آموزان آن كشور در شرايط بد و دشواري تحصيل مي كنند اما در ايران دانش آموزان افغان از امكانات خيلي بهتري برخوردار هستند.
وي گفت : دانش آموزان ايراني و اولياي آنها به خاطر تقسيم امكانات آموزشي با دانش آموزان افغان شايسته تقدير هستند و از اين رو از آنان به صورت ويژه قدرداني مي شود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ، رييس و نمايندگان كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان و سفرا و نمايندگان ديپلماتيك 9 كشور مقيم تهران ، سه شنبه شب به منظور بررسي وضعيت اتباع خارجي به ويژه اتباع افغان وارد شيراز شدند.
توماس بوچسبام سفير اتريش در تهران ، پيتر تيلر سفير سوئد و ليويالو آگوستي سفير سوئيس ، سفراي خارجي هستند كه به اتفاق اين هيات به شيراز سفر كرده اند.
-----------------------------------------------
یادداشت سر دبیر:
 در ماههای پایانی شروع به بیمه کردن افغانی ها دارید؟ به نظر شما چقد به دردشان می خورد؟ یا فقط برای خالی نبودن عریضه این کار را کردید؟ 
با تشکر از کمیساریای سازمان ملل! از دوستان افغانی می خواهیم که برای بیمه کردن خود و فامیلشان عجله کنند زیرا در طرح پزشک خانوار از سال آینده هزینه بهداشت و درمان کاملا خصوصی شده و برای سرماخوردگی هم ده برابر هزینه کنونی باید هزینه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر