۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

كره جنوبي 500 ميليون دلار به افغانستان كمك مي‌كند

كره جنوبي 500 ميليون دلار به افغانستان كمك مي‌كندسفير كره جنوبي در كابل از كمك 500 ميليون دلاري اين كشور تا پنج سال ديگر به افغانستان خبر داد.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، «سيونگ دوآن» بيان داشت كه از رقم 500 ميليون دلاري كه كشورش به افغانستان اختصاص داده، 100 ميليون دلار آن تا يكسال ديگر در اين كشور هزينه خواهد شد.
سفير كره جنوبي روز گذشته بيان داشت كه از اين كمك، 130 ميليون دلار آن نيز تا پنج سال ديگر در ولايت «پروان» به مصرف مي‌رسد.
به گزارش تلويزيون «لمر» افغانستان، اين مقام كره جنوبي تصريح كرد كه كشورش در نظر دارد تا علاوه بر كمك 500 ميليون دلاري به افغانستان، سالانه نيز مبلغي در پروژه‌هاي بازسازي اين كشور هزينه كند.
كره جنوبي از جمله كشورهاي كمك‌كننده به افغانستان بوده كه تاكنون بيش از 200 ميليون دلار در اين كشور هزينه كرده است.
شش سال پيش كره جنوبي تعدادي از اتباع خود را  به عنوان امداد رسان در افغانستان مستقر كرده بود اما پس از گروگان‌گيري بيش از 20 تبعه كره جنوبي توسط طالبان در ولايت «غزني»، اين كشور ناگزير شد اتباع خود را از افغانستان خارج كرد.
-------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
صد رحمت به دوستان  کریایی ما که بدون چشم داشت و منت کمک می کنند و اینقدر ادعای اسلام و انسان دوستی را هم مثل ایرانی ها ندارند!
خدا جزای خیرشان بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر