۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

بسته شدن مرز افغانستان و پاكستان ده قرباني گرفت

1391/10/9 شنبهبسته شدن مرز افغانستان و پاكستان ده قرباني گرفتپس از بسته شدن مرز افغانستان و پاكستان ، ده نفر بر اثر سرماي شديد در مرز جان باختند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر ، مقامات محلي استان ننگرهار در شرق افغانستان اعلام كردند مرز اين كشور و پاكستان در منطقه «تورخم» از ديروز تاكنون بسته است و هزاران نفر براي عبور از مرز در دو طرف خط مرزي در انتظار هستند.
ادريس مهمند سخنگوي پليس مرزي در حوزه شرق افغانستان اعلام كرد ده نفر از جمله نه كودك و يك زن بر اثر سرماي شديد در مرز تورخم جان خود را ازدست دادند.
وي افزود نيروهاي امنيتي پاكستان به دليل آن كه اتباع پاكستاني در منطقه پلچرخي كابل ضرب و شتم شدند ، مرز تورخم را بسته است.
گفته مي شود صدها وسيله نقليه نيز در دو طرف خط مرزي در انتظار بازشدن مرز هستند.
------------------------------
یادداشت شردبیر:
در مورد این مسئله نا کارآمدی دولت داخلی را باید بررسی کرد که چگونه این تعداد از انسانها بر اثر یک مشکل سیاسی که قابل پیشگیری بوده جان خود را از دست داده اند.
همواره گفته ایم که دولتهای میزبان و همسایه دنبال گرفتن امتیاز هستند و از آن گذشته همیشه اختلافات با همسایگان وجود داشته است. به فرض اینکه دولت پاکستان بدون دلیل بخواهد مرز را ببندد .
آیا دولت نباید امکانات لازم را حد اقل برای نجات جان این انسانها در نوارمرزی فراهم سازد؟

۱ نظر:

  1. دولت افغانستان مهاجرین افغان در پاکستان را اتباع خود ندانسته ونمی داند ودذرطی حکومت کرزی هیچ گونه
    برخورد انسان از طرف دولت افغانستان نشده واز دولت هیچ امیدی نداریم که اتباع افغان دل بسوزاند همه در
    مصروف پرکردن جیب ها اند

    پاسخحذف