۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

ارايه بورسيه تحصيلي به دانشجويان افغان در دانشگاه آزاد

ارايه بورسيه تحصيلي به دانشجويان افغان در دانشگاه آزادتفاهم نامه علمي، آموزشي، پژوهشي و فناوري بين دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت تحصيلات عاليه افغانستان با حضور عبيدالله عبيد وزير تحصيلات عاليه افغانستان، دكتر حسين صادقي شجاع معاون امور بين الملل دانشگاه آزاد اسلامي و خسرو دانشجو رييس واحد علوم تحقيقات به امضا رسيد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از سرويس دانشگاهي ايسنا، در تفاهم نامه همكاري علمي، آموزشي، پژوهشي و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي با وزارت تحصيلات عاليه افغانستان مقرر شد، مجوز برگزاري تمامي رشته هاي ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامي ايران در واحد كابل نيز صادر شود.
ارائه تعدادي بورسيه به پيشنهاد وزير تحصيلات عاليه افغانستان به اتباع افغان در واحد كابل نيز از موارد ديگر اين تفاهم نامه است.
همچنين اهدا ساليانه 500 جلد كتاب در موضوعات مختلف به دانشگاه هاي افغانستان و توسعه همكاري هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و فناوري از ديگر موارد اين تفاهم نامه است.
بر اساس اين گزارش، وزير تحصيلات عاليه افغانستان و هيات همراه از دانشكده فيزيك پلاسما، مجتمع آزمايشگاهي، دانشكده فني و مهندسي و بخشهاي مختلف واحد علوم و تحقيقات تهران بازديد كردند.
----------------------
یادداشت شردبیر:
با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی ایران!
امیدوارم که علاوه بر پذیرش بورسیه از داخل کشور که برای وطنم بسیار مفید می باشد. از مهاجرین  بدبخت نیز دانشجو قبول نموده و بدون تبلیغات رسانه ای بانی خیر شوند. چراکه سیاست دولت ایران همواره تبلیغاتی بوده و بنای منت گذاشتن روی دولت وملت افغانستان داشته است. حال آنکه مهاجرین افغانی ساکن ایران از این تسهیلات بی بهره بوده و آنچنان که از پذیرش بورسیه از دانشچویان در کابل استفاده تبلیغاتی می توان کرد از پذیرش مهاجرین نمی شود و حتی این دانشجویان نیز باید به افغانستان رفته و با تهیه پاسپورت و ویزا وارد ایران شوند تا برای ملت افغانستان معلوم شود که ایران چه لطفی به افغانستان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر