۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

پروازهاي سازمان بين المللي مهاجرت براي بازگرداندن شهروندان سودان جنوبي ازسرگرفته شد

دوشنبه 4 دي 1391پروازهاي سازمان بين المللي مهاجرت براي بازگرداندن شهروندان سودان جنوبي ازسرگرفته شد
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر، سازمان بين المللي مهاجرت اعلام كرد پروازهاي حامل شهروندان بيمار ، پير و بسيار آسيب پذير سودان جنوبي كه پس از سانحه هوايي نوامبر به حال تعليق در آمده بود، دوشنبه در آستانه روز ميلاد حضرت مسيح از خرطوم به سودان جنوبي از سرگرفته شد.
فليز دمير از مقامات سازمان بين المللي مهاجرت گفت:« ما پروازها را از سر مي گيريم و يك فروند هواپيماي حامل پنجاه مسافر صبح دوشنبه پايتخت سودان را به سوي اويل در ايالت بحرالغزال سودان جنوبي ترك كرد.»
وي افزود: پنجاه تن قرار است امروز راهي سودان جنوبي شوند و پروازها كه تا پنجشنبه پيش بيني شده قرار است در مجموع سيصد تن از اتباع سودان جنوبي را در زمان اعياد مربوط به تولد حضرت مسيح(ع) به كشور خود اعزام كنند.
اين افراد جزو چهل هزار تن از اتباع سودان جنوبي هستند كه در چندين اردوگاه موقت در منطقه خرطوم در انتظار انتقال به سودان جنوبي مستقر شده اند.
اكثر جمعيت سودان جنوبي كه در سال دو هزار ويازده مستقل شد مسيحي هستند.
سازمان بين المللي مهاجرت اين پروازها را اواسط نوامبر پس از سانحه هوايي در يكي از هواپيماهاي تحت اجاره اين سازمان در هنگام فرود در اويل به حال تعليق در آورده بود.
به شكلي معجزه آور، هيچ يك از مسافران در اين سانحه هوايي زخمي نشدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از خرطوم ، بيش از هزار فرد بسيار آسيب پذير از جمله كودكان ، معلولان و افرادي با وضع جسماني شكننده نوامبر پيش از اين حادثه به سودان جنوبي بازگردانده شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر