۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

سازمان ملل: غرق شدن 55 مهاجر سوماليايي در خليج عدن

1391/10/2 شنبهسازمان ملل: غرق شدن 55 مهاجر سوماليايي در خليج عدنسازمان ملل اعلام كرد به دنبال غرق شدن يك قايق مهاجران در سواحل سومالي، بيم آن مي‌رود كه دستكم ۵۵ نفر جان خود را از دست داده باشند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از پرس تي وي ، كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان روز پنج شنبه (۳۰ آذر) با انتشار بيانيه اي اعلام كرد اجساد ۲۳ نفر كشف شده است و انتظار مي‌رود كه ۳۲ مسافر ديگر نيز غرق شده باشند.
اين قايق كه گفته مي‌شود حامل مهاجران سومالي و اتيوپي بود، روز سه شنبه (۲۸ آذر) در مسير بندر بوساسو در شمال شرق سومالي به يمن، واژگون شد.
اين بيانيه مي‌افزايد: «به دنبال مرگ اين مهاجران، از ابتداي امسال تاكنون ۹۵ نفر در آب هاي ميان سومالي و يمن غرق و يا ناپديد شده‌اند.»
برونو گدو نماينده كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در سومالي ساعاتي پس از اين حادثه مرگبار با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: «اين تراژدي كه در آن شمار زيادي از مردم جان خود را از دست دادند، يادآور جديد اين موضوع است كه پناهندگان سومالي براي فرار از كشورشان جان خود را به خطر مي‌اندازند.»
وي افزود: «بي شك، خليج عدن هم اكنون مرگبارترين مسير براي افرادي است كه از درگيري‌ها، خشونت و نقض حقوق بشر در منطقه شاخ آفريقا فرار مي‌كنند.»
فاجعه روز سه شنبه مرگبارترين حادثه در خليج عدن از فوريه ۲۰۱۱ تاكنون بوده است كه در آن ۵۷ مهاجر سوماليايي كه عازم يمن بودند، غرق شدند.
--------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
هنوز چند روزی از روز جهانی پناهنده و مهاجر نگذشته است.که این اخبار را می شنویم. امیدواریم در این وضعیت نابسامانی اقتصاد جهانی، این دوستان از هر کشور و منطقه ای که باشند، از روی اجبار به امید پناهگاهی برای برون رفت از وضعیت نابسامان وطن خود تن به این خطرات سپرده اند و ازجان و مال خود گذشته اند. خدا کند که به مقصود برسند. از ما فقط همدردی می آید و بس!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر