۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

نسبت به خارجي‌هاي غيرمجاز تعهدي نداريم

1391/9/17 جمعهنسبت به خارجي‌هاي غيرمجاز تعهدي نداريممديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور گفت: تا زماني كه اتباع افغان به صورت قانوني در كشور ما حضور دارند، ما به لحاظ انساني، اخلاقي و آموزه‌هاي ديني، پذيراي آنها هستيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازخبرگزاري فارس، عزيز كاظمي در جمع افاغنه حاضر در امامزاده سيد محمد شيراز اظهار داشت: براي اشتغال و آموزش و نيز معيشت افغان‌ها در ايران برنامه‌ريزي لازم صورت گرفته است تا پناهندگان افغان زندگي قانوني و با شرايط مناسبي را داشته باشند.
وي افزود: يكي از دغدغه‌هاي اصلي پناهندگان مسئله بيمه است كه در مورد آن اقدامات لازم انجام و قراردادهايي منعقد شده است و به زودي در استان فارس نيز اجرايي مي‌شود.
كاظمي بيان كرد: در مورد بيمه افاغنه فرانشيز با تخفيف در نظر گرفته شده كه مژده خوبي براي اين افراد است.
وي ادامه داد: بيش از 200 هزار دانش‌آموز افغاني در مدارس جمهوري اسلامي ايران تحصيل مي‌كنند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در ادامه ابراز داشت: جمهوري اسلامي ايران ميزبان 3 ميليون تبعه افغان بوده كه اين رقم مساوي با مجموع جمعيت 92 كشور جهان و معادل يك كشور كوچك است.
كاظمي در ادامه گفت: حضور قانوني اين افراد باعث مي‌شود در صورت بروز هر مشكلي، امكان احقاق حقوق براي آنها وجود داشته باشد.
وي اضافه كرد: در بين افغان‌هاي پناهنده، اقشار آسيب‌پذير، بيماران خاص، زنان سرپرست خانوار و ايتام بسياري هستند كه براي معيشت و ادامه زندگي دچار مشكل هستند و به همين دليل بايد سازمان‌هاي بين‌المللي توجه ويژه‌اي به آنها داشته باشند.
غلامرضا غلامي مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس نيز در اين زمينه گفت: دوشنبه‌ها در اداره اتباع برنامه ملاقات عمومي هست و روزانه 30 نفر براي بيان مشكلات خود به ما مراجعه مي‌كنند.
--------------------------------
یادداشت سردبیر:
نفهمیدیم نسبت به انسان های غیر مجاز خارجی تعهدی ندارید یا نسبت به مهاجرین افغانستانی به قول شما غیر مجاز! و حتما بدون ثبت؟ مثل اون 13 نفری که سر به نیست شدند!
ادعای رهبری جهان از سوی شما گوش مردمان جهان را کر کرده است. شما مدعی رفتار انسانی و رافت اسلامی هستید! چگونه نسبت به یک موجود عاقل که می تواند سخن بگوید تعهدی ندارید؟
نسبت به باکتری سرماخوردگی و مالاریا که مدعی هستید از افغانستان می آید تعهد دارید ولی نسبت به افغانی تعهد ندارید؟ بابا ایول! اسراییل نسبت به اسرای فلسطینی که برای حمله و انتحار می آیند اراضی اشغالی متعهد هستند و شماهای مسلمان کر کن نسبت به افغانها تعهد ندارید؟ بارک الله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر