۱۳۹۱ آذر ۲۲, چهارشنبه

اتباع خارجي مجاز در البرز بايد داراي مجوز اقامتي معتبر باشند

اتباع خارجي مجاز در البرز بايد داراي مجوز اقامتي معتبر باشند
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر غفور قاسم پور اظهار داشت: با توجه به پايان زمان توزيع كارت آمايش 8 و معرفي اتباع داراي گذرنامه به پليس مهاجرت جهت صدور رواديد، تمام اتباع خارجي مجاز در البرز بايد داراي مجوز اقامتي معتبر باشند بنابراين با افراد غير مجاز خارجي  در صورت مشاهده توسط پليس برخورد قانوني بعمل خواهد آمد.
وي افزود: استان البرز جزء استانهاي مهاجر پذير كشور است و حدود 120 هزار مهاجر خارجي اعم از مجاز و غير مجاز كه عمدتاً افغانستاني هستند، در اين استان حضور دارند.
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري البرز ادامه داد: در حال حاضر 96 درصد از اتباع خارجي مجاز استان البرز كارت موقت اقامت دريافت كرده اند.
قاسم پور افزود: استان البرز به علت همجواري با پايتخت، استقرار كارخانجات صنعتي و توليدي متعدد و وجود باغات و تفرجگاههاي زياد و شرايط آب و هوايي مناسب و ... مورد توجه مهاجرين داخلي و خارجي قرار گرفته است.
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري البرز در خصوص طرح آمايش 8 و 7 اظهار داشت: ارائه مجوز اقامت از هشتم خرداد 1391 براي اتباع افغاني و عراقي آغاز و تا 25 آبان سال جاري ادامه داشت كه در همين مدت حدود 96 درصد اتباع خارجي براي دريافت كارت اقامت آمايش 8 براي اتباع افغاني مراجعه كرده اند.
-------------------------------------------------------------------------
یادداشت شرّ دبیر:
 اول: یک خسته نباشید به کلیه دوستان اداره اتباع که توانستند سال به پایان نرسیده توزیع کارت های شناسایی اتباع افغانستانی را به اتمام که نه ! ولی متوقف نمایند. البته زیاد خوشحال نباشند چون آمایش نهم شروع می شود و از الان کلید خورده است. جالب است یاد آور شویم که عمر یک مهاجر افغانستانی در ایران در صف کارت شناسایی می گذرد و هنوز امسال تمام نشده سال بعد شروع می شود می گویید نه این خط و این نشان کمتر از یک ماه دیگر خبرها و شایعات آمایش نهم شروع خواهد شد.فعلا با خبر صدور کارت بیمه برای افغانستانی ها سرگرم باشید تا خبر آمایش نهم برسد.
دوم: جناب قاسم پور گونه ای از استان البرز و کرج توصیف و تمجید می کنند که انگار برای جلب بیننده بازارگرمی کنند بهتر بود ایشان در قسمت صنعت گردشگری خدمت می کردند تا اداره اتباع!
اینطوری که ایشان توصیف کردند باید مهاجرین در این شهر برای خوشگذرانی و تفریح بروند و کار دیگری ندارند. در حالی که مهاجرین ازسر ناچاری مجبور به اقامت در این شهر هستند و برای امرار معاش! این استان به تازگی از تهران جدا شده است. ظاهرا افغانستانی ها این استان را خوب آباد کرده اند که در خور این تعریف و تمجید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر