۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

تشديد دستگيري اتباع افغاني غير مجاز پس از پايان آذرماه

تشديد دستگيري اتباع افغاني غير مجاز پس از پايان آذرماهرئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از تشديد دستگيري ها پس از پايان مهلت ثبت نام اتباع خارجي در طرح ساماندهي اين اتباع خبر داد و گفت: پس از پايان آذرماه اتباع غير مجاز دستگير و از كشور طرد مي شوند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري شبستان، سردار محمود صادقي، رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه در ادامه بحث قانونمند شدن حضور اتباع خارجي به ويژه افغاني در كشور، گفت: با توجه به اينكه پايان آذر ماه مهلت تمديد رواديد براي افرادي كه تا به حال براي ثبت نام در اين طرح شركت نكرده اند به پايان مي رسد در صورت عدم اخذ مدارك قانوني لازم نيروي انتظامي با شدت اقدام به دستگيري اين افراد مي كند.
وي با اشاره به اينكه پليس گذرنامه به عنوان بخشي فعال از مجموعه پليس امنيت عمومي به همراه كلانتري ها، گشت هايي براي دستگيري اتباع افغاني غير مجاز تشكيل مي دهد، اظهار كرد: پليس مهاجرت و ادارات اتباع در پايتخت و استان هاي كشور با همكاري وزارت كار، گشت هاي مشتركي دارند كه پس از بررسي مدارك اتباع افغاني، در صورت برخورد با افرادي كه داراي مدرك قانوني براي حضور در كشور نيستند، برخورد جدي كرده و آنان را دستگير مي كنند.
 اين مقام ارشد انتظامي، ادامه داد: اتباع افغاني در صورت عدم داشتن مداركي مبني بر اقامت قانوني در ايران، پس از دستگيري به كشور خود طرد شده و سپس ممنوع الورود مي شوند.
 هشدار به كارفرمايان ايراني براي جذب اتباع افغاني غير مجاز به كار
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اينكه طرح ساماندهي اتباع افغاني، راهي براي اقامت قانوني اين افراد در كشور است، گفت: در اين طرح اتباع افغاني از حمايت هاي قانوني مانند بيمه، حق استفاده از تحصيل و غيره برخوردار مي شوند و همچنين در صورتي كه از كارفرمايان خود شكايتي داشته باشند مي توانند آن را به مراجع قضايي ارائه دهند و حقوق قانوني خود را مطالبه كنند.
 اين مقام ارشد انتظامي به كارفرمايان ايراني كه از اتباع غير مجاز افغان استفاده مي كنند هشدار داد و تصريح كرد: نيروي انتظامي با كارفرمايان ايراني كه پس از اين، اقدام به بكارگيري كارگران افغاني غير مجاز و فاقد مجوز قانوني كنند، برخورد جدي خواهد داشت.
 رئيس پليس مهاجرت وگذرنامه ناجا در خصوص وضعيت اتباع افغاني پس از به اتمام رسيدن مدت يكساله حضور قانوني شان در كشور، گفت: بر اساس مصوبات موجود اين افراد پس از طي مدت يكسال، بايد حداقل 6 ماه به كشور خود بازگردند و سپس با توجه به اينكه اسامي اين افراد در نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان مشخص است، اقدام به اخذ ويزايي با مهلت سه ماهه كنند و پس از ورود قانوني به ايران همان مراحل پيشين را با مراجعه به ناجا طي كرده و 9 ماه ديگر رواديد خود را تمديد كنند، تا يك سال ديگر در كشور حضوري قانوني داشته باشند.
 اين مقام ارشد انتظامي در خصوص ورود غير مجاز اتباع افغاني به كشور، اظهار كرد: در گذشته ورود اين افراد به صورت غير مجاز بيشتر بود، اما با تدابير سردار فرماندهي نيروي انتظامي و فرمانده مرزباني ناجا در خصوص انسداد مرزها، اين نوع ورودها كه از سوي مرزهاي شرقي بيشتر مشاهده مي شد، كاهش چشمگيري داشته است.
 وي با اشاره به اينكه ما مدعي صفر شدن ورود غيرمجاز اتباع افغاني به كشور نيستيم، خاطر نشان كرد: معتقديم كه محيط براي ورودهاي غير قانوني نا امن شده است و حكم نهايي حضور اتباع غير مجاز در مرزهاي كشور، طرد و ممنوع الورود شدن آنان است.
 رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه بار ديگر طرح ساماندهي اتباع خارجي را طرحي براي عزت بخشي و هويت بخشي اتباع افغاني معرفي كرد و تاكيد داشت: در صورت عدم شركت اتباع افغاني در اين طرح و پايان يافتن مهلت ثبت نام، تشديد دستگيري ها در دستور كار قرار گرفته و برابر قانون با آنان برخورد مي شود.
-------------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
بفرمایید شاهد ازغیب آمد!
در خبر قبلی که احتمال آغاز طرح طرد را در شروع فصل سرما داده بودیم. با توجه به اخباری که گذشت، توجه داشته باشید که این طرح بسیار قوی و گسترده اعمال خواهد شد.از تمام هم وطنان و خوانندگان این نشریه خواهشمندیم که بدون مدارک سجلی از خانه خارج نشوند و نکات زیر را درنظر داشته باشند.
1-حتما مدارک شناسایی صادرشده از سوی دولت ایران را همراه داشته باشید حتی اگر می خواهید برای خرید نان به نانوایی بروید یا خرید سودا از دکان بقالی!
2-مدارک خود را به سربازان نشان ندهید زیرا دیده شده است که این افراد مدارک را پاره کرده یا گرفته و اعلام کرده اند که نداده اید یا مفقود شده است. لذا مدارک خود را تا آنجا که صلاح دیدید در مرکز اصلی بررسی مدارک نشان دهید تا مگر اینگونه از مدارک حفاظت نمایید.
3-اجناس قیمتی شامل گوشی تلفن همراه، دستبند، ساعت، گردنبند ، وجوه نقد را دردسترس قرار ندهید. تا در دقیقه آخر چنانچه هیچ راهی وجود نداشت بوسیله انها بتوانید خود را خلاص نمایید.
4-اکیدا خواهش می کنم که از بگو مگو با سربازها و افسرانی که شما را دستگیر کرده اند خودداری نمایید. مطمئن باشید که حرف حرف آنهاست و شما هیج حقی ندارید اگرچه مالیات داده یا عوارض پرداخت کرده باشید که مدارک شما به اندازه یک هزارتومنی نقد ارزش ندارد که اگر شما هزارتومنی را نشان دهید آنها مکثی خواهند کرد و تصمیم می گیرند ولی مدارک شما نه! پس به مدارک خود مغرور نباشیدو گمان نکنید که این مدارک برای شما حقی ایجاد می کند اینجا ایران است!
5- التماس نکنید! زیرا به التماسهای شما توجهی نخواهد شد و اینگونه خود را خوارتر نشان خواهید داد و بر غرور فردی که شما را دستگیر کرده می افزایید.
6- در آخر دعای نجات از بلا و حفاظت از ظلم ظالم را هر صبح که از خانه خارج می شوید بخوانید. بدانید تنها کسی که شما را نجات می دهد خداست و امدادهای غیبی!پس اگر قرار است التماس کنید از خدا التماس کنید!

7-مهمتر از همه است و آن اینکه اگر کارت اشتغال یا کارت کارگری نگرفته اید اقدام نمایید اگرچه در ابتدا مشکلی برای دریافت کارت شناسایی نداشتید و لی اینک حتما  باید کارت اشتغال را همراه داشته باشید.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر