۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

اخراج بيش از يك ميليون كارگر مهاجر غيرقانوني از تايلند

1391/9/25 شنبهاخراج بيش از يك ميليون كارگر مهاجر غيرقانوني از تايلندبيش از يك ميليون كارگر مهاجر در تايلند با پايان يافتن مهلت براي دريافت مجوز كار، با خطر اخراج روبرو هستند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اداره كاركنان خارجي تايلند اعلام كرده كه افرادي كه در تايلند به طور غيرقانوني كار مي كنند به كشورشان بازگردانده مي شوند و تنها از طريق كانالهاي قانوني مي توانند بازگردند.
تايلند كه دومين اقتصاد بزرگ جنوب شرقي آسيا است، اتكاي زيادي به كارگران مهاجر دارد كه بيشتر آنها از كشور ميانمار هستند.
گروههاي كارفرمايان تايلندي كه نگران كمبود كارگران معمولي هستند، خواستار تمديد اين مهلت شده اند.
تايلند كارگران مهاجر را ملزم كرده است گذرنامه هاي موقت در كشورشان دريافت كنند تا براي تجديد مجوز كار يا صدور آن درخواست كنند. در صورتيكه اين مجوز را دريافت كنند، حقوق كارگري مشابه شهروندان اين كشور از جمله حداقل دستمزد 35 درصد را خواهند داشت اما گروههاي مدافع حقوق بشر با اشاره به وجود فساد در سيستم بازبيني، نسبت به سوءاستفاده‌هاي احتمالي هشدار داده‌اند.
بر اساس يك آمارگيري دولتي كه در سال 2011 انجام شد، بين دو تا دو و نيم ميليون كارگر مهاجر از كشورهاي همسايه شامل ميانمار، لائوس و كامبوج در تايلند زندگي مي كنند.
به گزارش رويترز، آمارهاي وزارت كار تايلند نشان مي دهد كه كمتر از نيمي از كارگران مهاجر روند بازبيني را پشت سر گذاشته اند.
-------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
من درست نفهمیدم که چرا این خبر را در سایت رسمی وزارت کشور ایران قرار دادند!
آیا می خواهند برخورد خود را نسبت به مهاجرین قانونی افغانستانی در ایران  را توجیح نمایند؟
چطور مهاجر افغانی در ایران نمی تواند از مزایای بیمه و سنوات کارگری برخوردار باشد در حالی که در تایلند حق  حد اقل حقوق 35 درصد را درست مثل تایلندی ها به وی می دهند! شما که مهاجرین قانونی را هم مثل برده سی سال استفاده می کنید و بعد از از کار افتادگی مثل دستمال کثیف کنج خانه اش می اندازید و کاری  ندارید که چه بلایی سر او می آید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر