۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

نگراني از اخراج مهاجران از پاكستان!

نگراني از اخراج مهاجران از پاكستان!
وزارت مهاجرين و عودت كنند گان كشور از تصميم دولت پاكستان براي اخراج مهاجران افغانستاني تا 6 ماه آينده ابراز نگراني كرده است.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از نور، سخنگوي مهاجرين و عودت كنندگان با انتقاد از عملكرد مقام هاي پاكستاني در مورد مهاجران افغانستاني مي گويد: اين تصميم بر زندگي روزمره مهاجران افغانستاني در پاكستان تاثير منفي مي گذارد. وي تاكيد كرد: تلاش خواهد شد تا زمينه دوام حضور مهاجران افغانستاني تا 3 سال ديگر نيز در پاكستان فراهم شود.

تصميم پاكستان براي اخراج مهاجران افغانستاني تا چند ماه ديگر از اين كشور مقام هاي وزارت مهاجرين و عودت كنندگان كشور را نگران كرده است.

اسلام الدين جرات، سخنگوي وزارت مهاجرين و عودت كنندگان گفت: كابينه پاكستان اخيرا تصميم بر اخراج مهاجران افغانستاني از 6 ماه آينده گرفته است. وي مي گويد: پيش از اين فيصله شده بود كه مهاجران افغانستاني تا 3 سال ديگر نيز در پاكستان باقي بمانند.

با اين همه سخنگوي وزارت مهاجرين و عودت كنندگان مي گويد: با همكاري جامعه جهاني و سازمان ملل متحد تلاش خواهد كرد با جلب رضايت پاكستان زمينه حضور مهاجران افغانستان را تا 3 سال ديگر در پاكستان فراهم كند.

اين در حالي است كه بر مبناي آمار هم اكنون بيش از 2 ميليون مهاجر افغانستاني در شهرهاي مختلف پاكستان به سر مي برند.
------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
معضل مهاجرین گره سر درگمی شده است که جز به اراده خود مهاجرین گشوده نمی شود.حدود دومیلیون مهاجر در پاکستان و همین حدود یا بیشتر در ایران بسر می برند، که با توجه به شرایط دشوار داخل افغانستان میلی به بازگشت ندارند.
دولت های میزبان با آگاهی از این وضعیت ، همواره مشکل مهاجرین را پتکی درست کرده و از آن برای امتیاز گیری از دولت افغانستان بکار می برند. و دولت نیز به ناچار مجبور به دادن امتیازهایی می شود. در حالی که پاکستان علناً به خاک افغانستان راکت فیر می کند، چگونه این مشکل را می توان حل کرد؟ جز سکوت ؟ همان چیزی که اکنون با آن مواجه هستیم.
خداوند یا شرایط داخلی را فراهم نماید یا قناعتی در خور مهاجرین مثل هموطنانمان در داخل کشور عنایت نماید تا بلکه با حضور همه اتباع افغانستان در وطن دیگر نیازی نباشد در مقابل زیاده طلبی های همسایگانمان سکوت نماییم و امتیاز بدهیم . انشاءالله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر