۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

قايق حامل مهاجران غيرقانوني در سواحل كشور يونان غرق شد.

قايق حامل مهاجران غيرقانوني در سواحل كشور يونان غرق شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري جام جم يك قايق حامل مهاجران غير قانوني در نزديكي سواحل يونان غرق شد.

بر اساس گزارش ها، تاكنون از سرنوشت 20 نفر از 28 سرنشين اين قايق خبري در دست نيست.
گفته مي شود، تمامي اين مهاجران از كشور عراق بوده اند و از طريق آب هاي تركيه سعي داشتند خود را به يونان برسانند. هر يك از آنها بابت اين سفر دو هزار دلار پرداخت كرده بودند.
يكي از اعضاي گارد ساحلي مي گويد: ما همچنان در اطراف و داخل قايق غرق شده به دنبال مفقودين مي گرديم چراكه شايد برخي از آنها هنوز زنده باشند. گفته مي شود اين قايق 28 سرنشين داشته است.
سالانه هزاران پناهجو به صورت غيرقانوني از مرزهاي آبي و خاكي تركيه با يونان، به قصد پناهندگي عازم اروپا مي‌شوند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
باتشکر از پرتال اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران از نشر این خبر!
شاید انتشار اینچنین اخبار بتواند در تصمیم بسیاری از هموطنان مهاجر ما در ایران که به عنوان مهاجر افغانستانی نامیده می شوند،اثرگذار باشد تا متوجه باشند که با چه خطراتی در راه مهاجرت به اروپا مواجه هستند!
راه مهاجرت به ایران چنین خطرات طبیعی نداشته لذا دوستان ایرانی ما خود دست به تولید چنین خطراتی زده اند، ازجمله حفر خندق عمیق و دیوار بلند در طول مرز مشترک  افغانستان و ایران ! ولی این هم نتوانسته در برابر مشکلاتی که در داخل افغانستان برای زندگی افغانها قرار داشته رنگی داشته باشد و همچنان هموطنان ما به ایران می آیند و این خطرات را به جان می خرند. در یک سال گذشته گشت های مرزی زیادتر شده و حکم تیر هم در مرز با افغانستان و هم در مرز با ترکیه  داده شده است. البته در هردو مرز این افغانها هستند که هدف قرار می گیرند و جان می سپارند. اکثرا هیج سند و احوال شخصی نداشته که بتوان آنها را شناسایی یا پیگیری نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر