۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

زندان در انتظار رانندگان خودروي حامل اتباع بيگانه

زندان در انتظار رانندگان خودروي حامل اتباع بيگانهدادستان عمومي و انقلاب داراب گفت: رانندگان خودروهاي حامل اتباع بيگانه به يك تا سه سال زندان محكوم مي‌شوند.
 قاسم يوسفي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: معاونت در ورود اتباع بيگانه به خاك جمهوري اسلامي طبق ماده 15 قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ايران جرم محسوب شده و مجرم به يك تا سه سال حبس محكوم مي‌شود.
وي اقدام راننده خودروي پژو 405 حامل 13 تبعه افغاني كه ديروز در روستاي چهارتاق داراب واژگون شد را جرم دانست و افزود: علاوه بر حبس يك تا سه ساله راننده، خودرو نيز به عنوان ابزار جرم به مدت شش ماه توقيف مي‌شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، دادستان عمومي و انقلاب داراب در مورد پذيرش اتباع بيگانه سوانح رانندگي توسط مراكز درماني گفت: طبق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه، مراكز درماني صرف نظر از تابعيت مصدومان مكلف به پذيرش و درمان رايگان آنان هستند و در زمان پذيرش ارائه اسناد مربوط به تصادف ضرورتي ندارد اما در زمان ترخيص بيمار ارائه اين اسناد ضروري است.
يوسفي در مورد متواري شدن راننده پژو 405 حامل 13 تبعه افغاني ابراز داشت: بلافاصله پس از وصول گزارش نيروي انتظامي، تحقيقات لازم در راستاي شناسايي راننده خودرو آغاز شد و وي به اتهام معاونت در ورود اتباع بيگانه به خاك جمهوري اسلامي و همچنين پس از جلب نظر كارشناس به اتهام بي‌احتياطي در رانندگي منتهي به مصدوميت سرنشينان مجازات مي‌شود.
وي ادامه داد: رانندگاني كه بر اثر تخلفات رانندگي حادثه‌ساز مرتكب جرم مي‌شوند علاوه بر مجازات گواهينامه آنان به موجب ماده پنج قانون اصلاح بيمه اجباري شخص ثالث از يك تا سه ماه توقيف مي‌شود.
حسين ديندارلو فرمانده نيروي انتظامي داراب نيز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اين شهر، از پيگيري‌هاي نيروي انتظامي در مورد شناسايي راننده خودرو پژو 405 حامل 13 تبعه افغاني كه ديروز در روستاي چهارتاق اين شهرستان واژگون شده است خبر داد و افزود: پليس با جديت هر چه تمام‌تر پيگير اين موضوع است و مجرم را دستگير و تحويل مقامات قضايي مي‌دهد.
--------------------------------------
یادداشت شردبیر:
ظاهرا این رویداد پس از انتشار عمومی توانسته است رده های بالای دولتی و انتظامی را به تکاپو وادارد تا خود را از مظان اتهام این عملکرد غیر انسانی دور نمایند. در حالی که همین افراد هستند که با تدابیر و سیاستهایشان چنین رویدادی را رقم زده اند. آیا می شود باورکرد که یک سرباز ساده بدون اجازه درجه داران خود و آنها هم بدون در نظر گرفتن کل سیاست علیه مهاجرین افغانی دست به چنین عملکردی بزنند؟
ممنوعیت سوارکردن مهاجرین افغانی در ایران هم می تواند به نوعی دردسر ساز و مشکل ساز برای کلیه مهاجرین می شود نه فقط برای مهاجرین غیرقانونی به قول دولت ایران!
توجه داشته باشید سود سرشار حمل و نقل و جابجایی مهاجر قاچاق آنچان زیاد است که کسی حاضر به چشم پوشی از این قضیه نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر