۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

جايگزيني 1722 كارگر ايراني به جاي اتباع غيرمجاز / معرفي 2هزار كارفرماي متخلف به دادگاه

1391/11/2 دوشنبهجايگزيني 1722 كارگر ايراني به جاي اتباع غيرمجاز / معرفي 2هزار كارفرماي متخلف به دادگاهمديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران از جايگزيني 1722 نفر كارگر ايراني به جاي كارگران اتباع غيرمجاز از ابتداي سال تاكنون خبر داد و گفت: اين اقدام در جهت مديريت فرصت‌هاي شغلي و شناسايي اتباع غيرمجاز و فاقد پروانه كار صورت گرفته است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از عيسي موسوي نسب  گفت: در ادامه اجراي ساماندهي اتباع غيرمجاز و برخورد با كارفرماياني كه از كارگران اتباع افغاني غيرمجاز و يا فاقد پروانه كار استفاده مي‌كردند، از ابتداي سال تا كنون سياست گشت‌هاي فعال با همكاري قوه قضاييه و وزارت تعاون كار، رفاه اجتماعي اجرا شده است.

شناسايي 8977 كارگر غيرمجاز افغاني

به گفته وي، از 4394 بازرسي كه از ابتداي سال تا كنون صورت گرفته، 8977 تبعه غيرمجاز و يا فاقد پروانه كار شناسايي همچنين 3761 برگ جريمه نيز براي كارفرمايان صادر شده است.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران تصريح كرد: از بازرسي‌هاي صورت گرفته بيش از 42 ميليارد ريال جريمه از كارفرمايان اخذ شده است.
وي با بيان اينكه در راستاي اجراي مديريت فرصت‌هاي شغلي و شناسايي اتباع افغان از ابتداي سال تا كنون 1722 نفر كارگر ايراني جايگزين كارگر غيرمجاز و فاقد پروانه كار افغاني شده است، گفت: پرونده 2114 كارفرما متخلف نيز به علت بكارگيري اتباع غيرمجاز و يا فاقد پروانه كار به دادگاه معرفي شده است.
موسوي نسب درباره اجراي آمايش هشت نيز گفت: حدود 93 درصد از مشمولان طرح و پناهندگان كارت خود را دريافت كرده‌اند كه تعداد آنها 258 هزار و 322 نفر است و اين اتباع تا كنون كارت آمايش خود را دريافت كرده‌اند.
-------------------------------
یادداشت شردبیر:
با توجه به هشدارهای قبلی که دادیم! بازهم به هموطنان مهاجر خود هشدار می دهم که کارت های اشتغال خود را اخذ نمایند. قبلا هم گفته بودم که اگر کارت آمایش را منوط به اخذ کارت اشتغال نکرده اند هدفی را دنبال می کنند و آن هم ایجاد مشکلات برای مهاجرینی است که به علت فقر توانایی پرداخت هزینه اشتغال را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر