۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

بيش از 327 هزار نفر از اتباع خارجي در مدارس ايران تحصيل مي كنند

بيش از 327 هزار نفر از اتباع خارجي در مدارس ايران تحصيل مي كنندمسوول اتباع خارجي مركز بين الملل و مدارس خارج كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: 327 هزار و 440 نفر از اتباع خارجي در مدارس داخل ايران تحصيل مي كنند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا، ˈاحمد شاهمردانيˈ افزود: تعداد دانش آموزان اتباع خارجي حاضر نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.

وي با بيان اينكه سال گذشته 288 هزار و 825 نفر از اتباع خارجي در مدارس تحصيل مي كردند، افزود: در سال تحصيلي امسال 38 هزار و 500 نفر ديگر به تعداد افراد سال گذشته افزوده شد.

شاهمرداني ادامه داد: از تعداد 327 هزار و 440 نفر، 309 هزار و 407 نفر افغاني، 9 هزار و 437 نفر عراقي و مابقي مربوط به ساير كشورها است.

مسوول اتباع خارجي مركز بين الملل و مدارس خارج كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: از اين تعداد دانش آموزان173 هزار و 812 نفر پسر و 153 هزار و 628 نفر دختر هستند.

شاهمرداني گفت: بيش از 80 هزار نفر از اين دانش اموزان شامل دانش آموزان افغاني هستند كه در شهرستان هاي استان تهران تحصيل مي كنند.

به گفته وي بعد از استان تهران، خراسان رضوي با بيش از 45 هزار نفر بيشترين ميزان تحصيل افغاني ها در مدارس را به خود اختصاص داده است.
--------------------------------
یادداشت شردبیر:
بازهم خبری درراه است! این باردانش آموزان محروم مهاجر افغانی تحت الشعاع خواهند بود! خدا بخیر بگذراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر