۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

شناسايي بيش از 3500 تبعه خارجي غير مجاز در خراسان رضوي/ صدور 21 پروانه كار

1391/10/19 سه شنبهشناسايي بيش از 3500 تبعه خارجي غير مجاز در خراسان رضوي/ صدور 21 پروانه كارمسئول اداره اشتغال اتباع خارجي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي از انجام بازرسي هاي گسترده و شناسايي بيش از 3500 تبعه خارجي غير مجاز شاغل در استان خبر داد.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر،غلامرضا شعبانزاده اظهار كرد: با عنايت به اهميت و ضرورت شناسايي و جلو گيري از اشغال فرصتهاي شغلي توسط اتباع بيگانه غير مجاز در استان از ابتداي فروردين ماه سال جاري تا كنون بيش از هزار و 689 مورد بازرسي در اين خصوص توسط بازرسان كار استان انجام گرفته كه منجر به شناسايي بيش از 3500تبعه خارجي غير مجاز شاغل در استان شده است.
ابلاغ برگ جريمه به مراجع ذي صلاح 
وي با بيان اينكه به موجب ماده 181 قانون كار، بكارگيري اتباع بيگانه فاقد مجوز كار در هر شغلي جرم محسوب مي شود، افزود: طي نه ماهه سال جاري بيش از هزار مورد افرادي كه از اتباع خارجي غير مجاز استفاده مي كردند شناسايي و ضمن ابلاغ برگ جريمه به مراجع ذي صلاح  معرفي شدند.
شعبان زاده به آمار تعداد مجوز هاي صادره براي اتباع خارجي اشاره كرد و تصريح كرد: از اول فروردين ماه تا پايان آذر ماه سال جاري بيش از 23 پروانه كار در استان جهت سرمايه گذاران خارجي به ازاء سرمايه گذاري هر نفر 300 هزار دلار صادر و تعداد 48 پروانه كار نيز در اين خصوص تمديد شده است.
صدور 21 پروانه كار
وي با بيان مطلب فوق ادامه داد: 21 پروانه كار نيز در سال جاري براي بازرگانان خارجي به ازاء سرمايه گذاري هر نفر 500 هزار دلار صادر و 57 پروانه كار براي آنان تمديد گرديده است.
مسئول واحد اشتغال اتباع خارجي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي عنوان كرد: 6 هزار و 847 كارت كار موقت نيز در سال جاري براي متقاضيان واجد شرايط صادر و در استان توزيع شده است.
--------------------------------------
یادداشت شردبیر:
کج دار و مریض!
این تنها کلامی است که می توان به اینها زد!
درحالی که انبوه پولاد و سیمان ، زیبا شهر تهران بردوش مهاجرین افغانی آباد شده است. باز خون مهاجرین را در شیشه کرده و به ملت نشان می دهند که چگونه رزیلانه هم کار این مهاجرین را می خواهد و هم.....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر