۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

نشست كميته چهارجانبه ايران، پاكستان ، افغانستان و كميساريا در حمايت از بازگشت داوطلبانه پناهنگان افغانستاني به كشورشان در ابوظبي

نشست كميته چهارجانبه ايران، پاكستان ، افغانستان و كميساريا در حمايت از بازگشت داوطلبانه پناهنگان افغانستاني به كشورشان در ابوظبيدر اين نشست عملكرد و برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران در مورد حمايت از بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پايدار و مساعدت به كشورهاي ميزبان در دومين جلسه «كميته چهارجانبه راهبري راه حل هاي راهبردي براي پناهندگان افغان» تشريح گرديد.
دومين جلسه «كميته چهارجانبه راهبري راه حل هاي راهبردي براي پناهندگان افغان» با شركت هيئتهاي نمايندگي دولت جمهوري اسلامي ايران- دولت جمهوري اسلامي افغانستان-دولت جمهوري اسلامي پاكستان و كميسارياي عالي سازمام ملل در امور افغانستان، در مورد حمايت از بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پايدار و مساعدت به كشورهاي ميزبان در سوم بهمن ماه به ميزباني دولت افغانستان در ابوظبي برگزار شد.
هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران به سرپرستي آقاي دكتر كاظمي مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در اين اجلاس يكروزه  ، مواضع كشور در قبال ضرورت تسهيل و تسريع در بازگشت پناهندگان افغان را تبيين نمود.
آقاي كاظمي با تاكيد بر اينكه با توجه به ركود حاكم بر روند بازكشت طي سالهاي اخير ،اينك دريچه اي اميدوار كننده بر روي پناهندگان گشوده شده و اين رخداد وظيفه اي دشوار را براي هموار كردن راه، به ما محول كرده است ،تصريح نمود: با توجه به معضلات عديده حاصل از حضور طولاني مدت خيل عظيم و چند ميليوني پناهندگان و نيز فشار سنگيني كه بر ظرفيت هاي مختلف كشور وارد شده و مي شود ،‌امر بازگشت يك ضرورت غير قابل انكار محسوب مي شود.مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي همچنين اظهار داشت:مهمترين نياز حدود 850 هزار پناهنده و آواره افغان ثبت نام شده درايران اين است كه جامعه جهاني تلاش مستمر خود را براي عمل به تعهداتش جهت بازسازي افغانستان بكار گيرد تا بازگشت وادغام مجدد آنان ميسر گرديده و ارتقاء يابد.
 
طي دومين جلسه كميته چهارجانبه راهبري راه حل هاي راهبردي براي پناهندگان افغان دستاوردها ،برنامه ها فرا رو و نيز ايده هاي كاربردي از سوي هيئت نمايندگي در محورهاي ذيل ارائه گرديد:
     گزارش فعاليتهاي اجرائي در رسيدگي و  ارتقاء وضعيت پناهندگان افغان در جمهوري اسلامي ايران درسال 91 
     ارائه خلاصه گزارش عملكرد كميته راهبري ملي جمهوري اسلامي ايران
   ارائه خلاصه اي از نتايج هجدهمين جلسه كميسيون سه جانبه برنامه مشترك بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغاني –دي 1391 تهران
     گزارش بازديد از شهركهاي پناهندگان بازگشتي به افغانستان در استان هرات.دي 91
     مروري بر برنامه هاي 2013 جمهوري اسلامي ايران براي پناهندگان افغان
     تبيين ابتكارجمهوري اسلامي ايران در ايجاد «سامانه نظارت بر اجراء از راه دور»
رياست اجلاس بر عهده آقاي دكتر انوري وزير مهاجرت و عودكنندگان افغانستان بود .و هياتي از وزارت مهاجرت پاكستان و كميسارياي پناهندگان در نشست حضور داشتند.
----------------------
یادداشت شردبیر:
این همه کمیته و سمینار! هزینه برگزاری یکی از اینها را به کام دولت ایران بیندازید یکی دوسالی راحت هستیم و با عزت زندگی خواهیم کرد! این نظر یکی از مهاجرین افغانی ساکن ایران بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر