۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

مهمانپرست: ايران همواره در كنار مردم افغانستان بوده است

مهمانپرست: ايران همواره در كنار مردم افغانستان بوده استدر ادامه نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه ، خبرنگار يكي از شبكه هاي تلويزيوني افغانستان درباره وضعيت كنسولگري ايران در شهر هرات پرسيد كه

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر، مهمانپرست در پاسخ گفت: بحث مربوط به كنسولگري ما در هرات مربوط به مدتي پيش است و همان موقع درباره آن موضوع صحبت كرديم و اعتراضي درباره اتفاقي كه در خصوص كنسولگري روي داد به عمل آمد.
وي افزود: خواستيم تا دولت افغانستان موضوع را پيگيري كند و اجازه تكرار چنين حوادثي را ندهد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: روابط خوبي كه ميان ايران و افغانستان و مشتركات فراواني كه ميان دو ملت وجود دارد و روابط خوب سياسي حاكم بر دو كشور نبايد به دست برخي افراد و جريانات مورد خدشه قرار گيرد.
آقاي مهمانپرست افزود: ما همواره در كنار مردم افغانستان بوده و هميشه براي كمك به وضع افغانستان تلاش كرده ايم و اين تلاش ها را در آينده نيز ادامه خواهيم داد.
وي گفت: مسائلي كه بعضي وقت ها حادث مي شود نشان مي دهد كه اگر مراقبت نكنيم، بدخواهان روابط دو ملت سعي مي كنند خدشه اي در اين روابط ايجاد كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش دوم اين خبرنگار درباره طرح در دست تهيه لغو رواديد در مجلس ميان ايران و 60 كشور كه اتباع آنها به مشهد سفر مي كنند افزود: لغو رواديد از مواردي است كه هر كشوري ممكن است براي راحت تر شدن تردد اتباع ساير كشورها اتخاذ كند.
آقاي مهمانپرست گفت: در كشور ما هم يك سياست كلي وجود دارد براي اينكه بتوانيم با خيلي از كشورهاي دوست، لغو رواديد داشته باشيم و اگر اين لغو رواديد حالت دو طرفه داشته باشد و از هر دو طرف حمايت شود به توسعه روابط كمك خواهد كرد.
وي افزود: با بعضي از كشورها اين توافق صورت گرفته است و با برخي ديگر ما لغو رواديد را انجام داديم اما طرف مقابل آمادگي ورود به بحث را نداشته است اما هر تصميمي در اين زمينه گرفته شود اطلاع رساني خواهد شد.
------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
آقای مهمانپرست!
این مردمی که حرفش را می زنید در کنارشان هستید، کدام مردم هستند؟
مهاجرین افغانی که در ایران در فشار فزاینده و بازداشت و حکم تیر از سوی شما قرار دارند و سالیانه مبلغ میلیونی تومان از آنها دریافت می کنید و اجازه تردد و رانندگی و سکونت ندارند. هرروزه برای آنها مزاحمت های گوناگونی خلق می کنید. و سعی در خدشه دارکردن چهره مهاجرین دارید.
نکند که مهاجرین جزو مردم افغانستان به شمار نمی روند؟
حال در مورد مردم داخل افغانستان می گوییم
1-توقف و جلوگیری از ورود تانکرهای سوخت در فصل سرما 
2-اجازه و دادن حکم تیر در مرز ایران و افغانستان و ایران و ترکیه-و ناپدید شدن اتباع افغانستان که ماجرای هرات یکی از صدهزار است.
3-حمایت و آموزش طالبان در پادگان های افسریه-بومهن!
فرستادن نیروهای نظامی و حتی انتهاری به داخل افغانستان(ماجرای نیمروز وکشته شدن مردم افغانستان)
4-رخنه در دستگاه دولتی به منظور اعمال نفوذ به دولت
5-اخراج مهاجرین در فصل سرما
7-و.....
کدامیک از این موارد نشاندهنده حمایت شما از مردم افغانستان است؟
در حالی که شما لغو صدور روادید با 80 کشور دنیا  و اجازه ورود بدون روادید. را در دست دارید ولی همسایه دیوار به دیوار شما باید با داشتن مدارک قانونی خود شما بازداشت و آزار و اذیت شود و در فصل سرما به سردترین کشور منطقه افغانستان انتقال یابد! 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر