۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

280 هزار افغاني ساكن تهران بيمه مي‌شوند

280 هزار افغاني ساكن تهران بيمه مي‌شوندمديركل اتباع استانداري تهران با اشاره به توافقات ايران و كميسارياي پناهندگان سازمان ملل گفت: در استان تهران 280 هزار تبعه افغاني از ارديبهشت ماه سال آينده بيمه مي شوند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، عيسي موسوي نسب با اشاره به توافقات سه جانبه ميان ايران و كميسارياي پناهندگان سازمان ملل مقرر شده است تا پناهندگان افغاني در ايران تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار بگيرند.

وي افزود: بر اساس اين تفاهم نامه 280 هزار تبعه افغاني در استان تهران كه داراي كارت پناهندگي مجاز هستند تحت پوشش بيمه آسيا قرار مي گيرند و خدمات درماني به آنها ارائه مي شود. بر اساس تفاهم نامه ميان وزارت كشور و كميسارياي پناهندگان سازمان ملل بخشي از هزينه بيمه تامين شده و حدود 90 هزار تومان هم از سوي فرد به صورت سالانه پرداخت مي شود.

اين مقام مسئول در استانداري تهران اعلام كرد: در ميان اين تعداد تبعه افغاني حدود 40 هزار تبعه افغاني از قشر آسيب پذير هستند كه با تخفيف 100 درصدي هزينه بيمه به آنها خدمات درماني ارائه مي شود.

موسوي نسب همچنين اعلام كرد: تاكنون 59 هزارخانواده افغاني پاسپورت دريافت كرده كه از اين تعداد 52 هزار نفر با صدور رواديد مجوز حضور 6 ماهه در ايران را دارند.
--------------------------
یادداشت شردبیر:
بازهم ابهامی دیگر! در استان خوزستان اعلام شد تا اسفند ماه مهلت ثبت نام بیمه است و تاریخ شروع بیمه را از تیرماه 92تا تیرماه93 اعلام کردند ولی در این خبر تهران  را از اردیبهشت سال آینده اعلام کرده اند. معلوم نیست که چه خبر است؟
به گفته دوستان شرکت بیمه آسیا در حال حاضر اقدام به ثبت نام و صدور بیمه اتباع خارجی کرده است و در تهران فعلا بیمه صادر می کند ولی خبر فوق اردیبهشت سال آینده را اعلام کرده است. خدا می داند که باز چه خوابی برای مهاجرین دیده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر