۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

متقاضيان پناهندگي در سوييس ركورد زدند

1391/11/5 پنجشنبهمتقاضيان پناهندگي در سوييس ركورد زدنداداره فدرال مهاجرت و پناهندگي سوييس آمار تعداد متقاضيان پناهندگي در سال گذشته را منتشر كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا، طبق اين آمار، در سال 2012 تعداد 28 هزارو 631 نفر از سوييس تقاضاي پناهندگي كرده اند كه پس از دهه 90 ، يك ركورد است.

تعداد متقاضيان پناهندگي از سوييس در سال 2012 در مقايسه با سال قبل از آن 27 درصد افزايش نشان مي دهد.

بر اساس اين گزارش، بالاترين تقاضاها از سوي اتباع اريتره ارائه شده كه بالغ بر چهار هزار و 400 نفر بوده اند.

پس از اتباع اريتره، اتباع نيجريه با دو هزار و 746 متقاضي، اتباع تونس با دو هزار و 239 ، اتباع صربستان با يكهزارو 889 ، اتباع افغانستان با يكهزارو 386 و اتباع سوريه با يكهزارو 229 متقاضي در رده هاي بعدي قرار دارند.

البته در كنار افزايش تعداد متقاضيان پناهندگي در سال گذشته، تعداد اخراج شده ها از سوييس هم در اين سال افزايش يافته است.

در سال 2012 سوييس چهار هزار و 637 نفر را كه از طريق كشورهاي عضو قرارداد دوبلين وارد سوييس شده و درخواست پناهندگي داده بودند را براساس اين قرارداد، به كشورهايي كه از آنجا آمده اند باز گرداند.

اين رقم 28 درصد در مقايسه با سال قبل از آن افزايش نشان مي دهد.

در سال گذشته اداره رسيدگي به درخواست متقاضيان پناهندگي در سوييس به درخواست 25 هزار متقاضي پناهندگي رسيدگي كرده كه اين رقم نيز در مقايسه با سال قبل از آن 28 درصد افزايش نشان مي دهد.

با اين وجود كماكان پرونده هاي مربوط به درخواست 19 هزار متقاضي پناهندگي روي ميز ادارت مربوطه در سوييس باقي مانده است.
-------------------------------------
یادداشت شردبیر:
مسئله مهاجرت و پناهندگی مختص یک کشور نخواهد بود. و شرایط منطقه ای و جهانی همواره آبستن خیل عظیمی از پناهندگی خواهد بود. درکنار این آمار که داده شده است. می بینید که شرایط منطقه ای حاکم در عراق و سوریه  و افغانستان ، چگونه مردم را وادار به مهاجرت و پناهندگی کرده است.
درمورد مهاجرین افغانی که شرایط ایران نیز تاثیر گذار بوده است. درصد بالایی از این درخواست ها از سوی مهاجرین افغانی ساکن ایران بوده است. بغیر از افغانی های هموطن ما در داخل کشور!
ونیز شرایط بی طرفی کشور سوییس و اقتصاد نسبتا سالم و ثابت این کشور نیز جاذبه دیگری برای مهاجرین در سراسر دنیا بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر