۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

استفاده مهاجران و پناهندگان خارجي از آخرين فرصت/ اين يك هشدار است

1391/10/12 سه شنبهاستفاده مهاجران و پناهندگان خارجي از آخرين فرصت/ اين يك هشدار استمدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي گفت: مهاجران خارجي از آخرين فرصت به منظور دريافت كارت آمايش مرحله هشتم استفاده كنند.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر ،محمد عجمي اظهار كرد: اهداء كارت آمايش مرحله هشتم اتباع و پناهندگان خارجي مقيم خراسان رضوي از بيستم خرداد ماه سال جاري آغاز شده است و با همكاري وزارت كشور ايران اين طرح تا پانزدهم دي ماه سال جاري تمديد شده است و از همه مهاجران درخواست مي كنيم به منظور دريافت كارت اين مرحله در موعد مقرر مراجعه كنند.
 مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي افزود: با توجه به اينكه بيشتر از چند روز به پايان مهلت دريافت كارت آمايش باقي نمانده است از همه پناهندگان تقاضاي همكاري داريم و از آنهايي كه تاكنون به منظور كارتشات مراجعه نكرده اند مي خواهيم هر چه سريعتر به اداره امور اتباع مراجعه كنند.
عجمي گفت: تا قبل از تمديد مهلت دريافت كارت 96 درصد از مهاجران كارتشان را دريافت كردند و تاكنون نيز 98.5 درصد از مهاجران براي دريافت كارتشان مراجعه و آن را دريافت كرده اند و با توجه به اينكه تمديد اين مهلت از طرف وزارت كشور بعيد به نظر مي رسد از 1.5 درصد باقي مانده مي خواهيم هرچه سريعتر نسبت به دريافت كارتشان اقدام كنند.
وي افزود: كارت مرحله هشتم آمايش علاوه بر اينكه مدرك شناسايي مهاجران خارجي در كشور ايران به حساب مي آيد و داشتن آن مزاياي بسياري همچون تحصيل در مدرسه و دانشگاه را به همراه دارد با توجه به قرارداد بين بيمه آسيا و مجموعه مربوط به مهاجران خارجي وزارت كشور و كميسارياي عالي پناهندگان مزاياي بسيار خوبي از لحاظ بيمه را نيز براي مهاجران خارجي و قانوني در بر خواهد داشت.
مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي با اشاره به ازدواج هاي كه بين زنان ايراني با اتباع خارجي غير مجاز صورت مي گيرد هشدار داد و گفت: اين نوع ازدواج ها از لحاظ قانوني بدون پشتوانه هاي لازم است و چنين ازدواج هاي كه بدون مجوز قانوني است بهتر است شكل نگيرد.
عجمي تصريح كرد: فرزندان اين گونه خانواده ها در آينده دچار مشكل هاي عديده اي خواهند شد و به دليل عدم وجود مدارك قانوني و مدارك شناسايي معتبر از خيلي از مزاياي قانوني خودشان محروم خواهند ماند ضمن اينكه زنان نيز در صورت بروز اختلاف با همسرانشان به راحتي نمي توانند به حقوقشان دست يابند.
وي اظهار كرد: از همه زنان و مرداني كه قصد ازدواج با اتباع خارجي را دارند تقاضا مي كنيم به منظور دريافت مشاوره حقوقي به مركز مشاوره امور اتباع خارجي استان مراجعه و از راهنمايي هاي مشاوران برجسته اين مركز بهره مند شوند تا در آينده دچار مشكلات قانوني نشوند.
------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
باتوجه به اخباری که منتشر کردیم، ضرورت داشتن مدارک شناسایی معتبر دوچندان می شود . زیرا ایران در پی یک پاکسازی و برخورد همه جانبه با مهاجرین افغانی مقیم ایران می باشند. و از هم اکنون بازرسی ها در متروها و میادین بعضی شهرها شروع شده است. قرار است پلیس امنیت با همکاری کلانتری های محل شروع به شناسایی و دستگیری و بازداشت مهاجرین افغانی نماید.پس سعی نمایید که گزک دست این آقایان ندهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر