۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

آغاز ثبت‌نام اتباع خارجي در مدارس يزد


1390/7/11 دوشنبه
آغاز ثبت‌نام اتباع خارجي در مدارس يزد
 رئيس گروه تكنولوژي و گروه‌هاي آموزش ابتدايي از چگونگي ثبت‌نام و ادامه تحصيل دانش‌آموزان اتباع افغاني و عراقي در يزد خبر داد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس محمد آخوندي با اشاره به چگونگي و نحوه ثبت‌نام و ادامه تحصيل دانش‌آموزان و سوادآموزان تبعه كشورهاي افغانستان و عراق كه داراي برگ بازگشت هستند، اظهار داشت: اين دانش‌آموزان مي‌توانند در مدارس مشخص شده نواحي و شهرستان‌هاي يزد، اردكان، ميبد، تفت، صدوق، مهريز و زارچ ثبت‌نام كنند.
وي خاطرنشان كرد: ارائه برگ بازگشت از مهم‌ترين شرايط ثبت‌نام اتباع افغاني و عراقي واجب‌التعليم است.
آخوندي افزود: در ناحيه يك يزد دبستان پسرانه هاي بهادري و جهاد، دخترانه‌هاي آيت‌الله خاتمي و هاجر، مدارس آموزش از راه دور دخترانه معصوميه، پيغام نور و كيميا و پسرانه شريف، امام جعفر صادق (ع) و فرهنگ و در ناحيه 2 يزد مدارس ابتدايي كرباسي، عمار، پوشينه باف، حجاب، مدارس آموزش از راه دور دخترانه فرزانگان، فروغ دانش، كوثر و پسرانه‌هاي سلمان فارسي، سهروردي و خرد در نظرگرفته شده است.
وي ادامه داد: در اردكان دبستان پسرانه خاتم‌الانبياء و دخترانه حسن‌پور، مدرسه‌هاي آموزش از راه دور پسرانه ثامن‌الائمه و دخترانه حضرت معصومه (س) و در ميبد دبستان دخترانه و پسرانه مهاجرين، مدارس از راه دور پسرانه فرصت يك و دخترانه ثنا منظور شده است.
آخوندي عنوان كرد: دبستان وحدت سفيدكوه در تفت، دبستان پسرانه شريعتمداري و دخترانه صديقه كبري در منطقه زارچ، دبستان امام حسن مجتبي (ع) در مهريز و دبستان شهيد رهاوي در روستاي شرف‌آباد شهرستان صدوق از ديگر مدارس براي ثبت‌نام و ادامه تحصيل اتباع خارجه است.
رئيس گروه تكنولوژي و گروه‌هاي آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد برابر با اصل بودن كپي برگ بازگشت توسط مدير مدرسه و بايگاني در پرونده تحصيلي را از ديگر اقدامات ثبت‌نام اين قشر از دانش‌آموزان ذكر كرد و افزود: كلاس‌ها در نواحي يك و دو در شيفت عصر مدارس اعلام شده برگزار مي‌شود و ادامه تحصيل دانش‌آموزان راهنمايي، متوسطه و پيش‌دانشگاهي تنها در مدارس آموزش از راه دور امكان‌پذيراست.
وي زمان ثبت‌نام اين دانش‌آموزان را از دهم مهرماه به مدت يك هفته اعلام كرد و افزود: شهريه دانش‌آموزان نهضت سوادآموزي و دوره ابتدايي يك ميليون و500 هزار ريال تعيين شده است و بايد به حساب شماره 2173125908009 واريز و اصل فيش صاحب حساب با درج نام آموزشگاه يا نهضت سوادآموزي براي ثبت در پرونده تحصيلي دانش‌آموز به آموزشگاه ارائه شود.
آخوندي تاكيد كرد: ثبت‌نام و ادامه تحصيل دانش‌آموزان داراي برگ بازگشت در دوره‌هاي فني و حرفه‌اي و كار و دانش ممنوع است

یادداشت سردبیر:
 خب اینهم بخشی از مصیبت تحصیلات کودکان مهاجر در ایران که سرکوفتش را به افغانستان می زنند. با صدو پنجاه هزار تومان آنهم در یک آموزشگاه یا نهضت سواد آموزی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر