۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

بيش از 12هزار ازدواج زن ايراني با اتباع خارجي ثبت نشده است


1390/7/23 شنبه
بيش از 12هزار ازدواج زن ايراني با اتباع خارجي ثبت نشده است
مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور گفت:‌ به احتمال زياد بيش از 12 هزار ازدواج زن ايراني با اتباع خارجي هنوز ثبت نشده است
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس سيد  محمد تهوري درباره وضعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با اتباع خارجي اظهار داشت: 12 هزار ازدواج زن ايراني با اتباع خارجي در كشور ثبت شده است.
وي ادامه داد: حاصل اين ازدواج‌ها 53 هزار فرزند بوده است كه از اين تعداد حدود 9 هزار نفر براي تابعيت تشكيل پرونده دادند كه در حال طي كردن سيكل اداري است، 2هزار نفر نيز هنوز درخواست تابعيت نداده‌اند و مابقي نيز به سن 18 سال براي درخواست تابعيت نرسيده‌اند.
مدير كل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور بيان داشت: فرزندان حاصل از اين ازدواج با رسيدن به سن 18 سال مي‌توانند در خواست تابعيت ايراني بدهند.
تهوري يادآور شد:‌ فرزندان زنان ايراني تا رسيدن به سن 18 سالگي مي‌توانند از تمامي امكانات تحصيلي و رفاهي استفاده كنند.
بر اساس قانون مدني كشور ازدواج اتباع خارجي با زنان ايراني بايد با اطلاع دولت باشد و در غير اين صورت تمام ازدواج‌هايي كه بعد از سال ۸۰ صورت گرفته باشد غيرقانوني محسوب مي‌شود.ماده۱۰۶۰ قانون مدني كشور ازدواج زن ايراني با اتباع خارجي را به كسب اجازه مخصوص از طرف دولت موكول كرده به طوري كه تنها به فرزندان زنان ايراني كه با مجوز رسمي با مردان خارجي ازدواج مي‌كنند و در ايران متولد مي‌شوند،‌شناسنامه داده مي‌شود.

یادداشت سردبیر:
وقتی برای فرزندان زن ایرانی حقی قائل نشوند دیگر برای مهاجر حقی از سوی آنان متصور نخواهدبود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر