۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

فعاليتهاي پزشكان بدون مرز در ايران گسترش مي يابد


1390/7/12 سه شنبه
فعاليتهاي پزشكان بدون مرز در ايران گسترش مي يابد
 در ديدار مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با رئيس سازمان پزشكان بدون مرز عنوان شد:فعاليتهاي پزشكان بدون مرز در ايران گسترش مي يابد
به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي خانم دكتر باري پير اليه  رئيس سازمان پزشكان بدون مرز فرانسه كه به همين منظور از پاريس به ژنو عزيمت  نموده بود در اين ملاقات كه در محل نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد مقر اروپايي سازمان ملل متحد در كشور سوئيس صورت پذيرفت اظهار داشت:سازمان پزشكان بدون مرز از 10 سال قبل در ايران فعاليت دارد و اخيرا ًنيز بر اساس رايزني هاي انجام شده با مقامات ايراني آمادگي سازمان پزشكان بدون مرز را براي گشايش يك مركز درماني  در جنوب تهران اعلام داشته ايم. وي خواستار ايجاد هماهنگي بيشتر با دستگاههاي مسئول در كشور براي گسترش فعاليتهاي سازمان شد.
سيدمحمد تهوري از فعاليتهاي سازنده و مثبت سازمان پزشكان بدون مرز در جمهوري اسلامي ايران به ويژه از اقدامات سازمان مذكور در شهر زاهدان كه اخيراً پايان پذيرفته تشكر و قدرداني نمودند.
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در ادامه اين ديدار اظهار داشت:فعاليت آن سازمان در ايران به هر ميزان كه توان داشته باشد مي تواند گسترش يابد. وي با عنوان اينكه بخشي از مراجعات افغانها به زاهدان برخورداري از كمكهاي درماني است ،ايجاد امكانات در ماني براي بيماران خاص منجمله دياليزي ها در افغانستان را بسيار مهم خواند و خواستار فعاليت بيشتر اين سازمان منجمله در افغانستان به ويژه مناطق مرزي اين كشور شد.
خانم دكتر باري پير اليه ضمن درخواست مشاوره  در زمينه ارائه كمكهاي موثر در افغانستان ابراز اميدواري كردند كه تا قبل از پايان سال جاري ميلادي مركز درماني جنوب شهر تهران نيز راه اندازي گردد.
در خاتمه يادآور مي گردد كه  سازمان مذكور سازماني پزشكي ، بشردوستانه و امداد رسان و فعال در ارائه خدمات پزشكي مي باشد كه در سال 1971 تأسيس و در طول سه دهه گذشته به جنبشي بين المللي مبدل شده است . سازمان پزشكان بدون مرز همچنين طي دو دهه گذشته در برخي از وقايع و حوادث طبيعي و انساني در ايران خدمات پزشكي ارائه نموده است.

یادداشت سردبیر:
خدا خیرشان بدهد. لااقل ادعای مسلمانی نمی کنند و خالصانه خدمات پزشکی را به هر انسان فارغ از دین و مذهب و رنگ ونژاد ارائه می دهند. در حقیقت مسلمانهای واقعی اینها هستند. که درکنار مهاجرین بدبخت و افغانهای بیچاره به کمک می شتابند. اگه ایران بگذاره کارشان را بکنند.  در زاهدان این ایران بود که این مرکز را تعطیل کرد به بهانه اینکه این مرکز افغانها را جذب ایران می کند و ماندگار می شوند. شاید هم بخاطر خودشان و رایگان بودن این مرکز بوده . خدا کند که در تهران این مرکز را افتتاح نمایند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر