۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

هفت هزار تبعه بيگانه در خراسان جنوبي ساكن هستند


1390/7/23 شنبه
 هفت هزار تبعه بيگانه در خراسان جنوبي ساكن هستند
معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان جنوبي از سكونت سه هزار و 500 مهاجر افغاني داراي مجوز در استان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود سه هزار و 700 تبعه غير مجاز نيز در استان حضور داشته باشند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، محمد ابراهيم افشاري ظهر شنبه در نشست شوراي هماهنگي سازمان ثبت و احوال استان با اشاره به اينكه خراسان جنوبي در بسياري از زير ساخت هاي توسعه از ساير استانهاي كشور پائين تر است، افزود: با تمام كمبود ها در اين استان در بسياري از زمينه ها رتبه اول كشور را داريم.
وي با بيان اينكه خراسان جنوبي در ثبت آمار حياتي رتبه اول و دوم كشور را دارد، اظهارداشت: اين استان علي رغم هم مرز بودن با كشور نا امن افغانستان از امن ترين استانهاي كشور است.
خراسان جنوبي كمترين آمار مهاجرين خارجي را دارد
معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان جنوبي وجود مردم متدين و خوب و همدلي و هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي استان را علل وجود امنيت در استان دانست و بيان كرد: خراسان جنوبي با وجود داشتن مرز مشترك طولاني با كشور افغانستان كمترين مهاجران خارجي را در استان دارد.
وي از سكونت سه هزار و 500 تبعه افغاني دراي مجوز در استان خبر داد و افزود: پيش بيني مي شود كه سه هزار و 700 تبعه غير مجاز نيز در استان حضور داشته باشد.
افشاري به وجود افراد مشكوك التابعه در روستاهي مرزي استان اشاره كرد و ادامه داد: در گذشته بسياري از مهاجرين از اسناد هويتي ايرانيان دست يافته و از آن سوء استفاده نموده اند كه اين افراد شناسايي و اقدامات برخوردي قانوني با آنها در حال انجام است.

یادداشت سردبیر:
خب حالا می توانیم بگوییم که دستاورد اسماعیل خان در بخشیدن کیلومترها خاک افغانستان لا اقل برای ساکنین محلی چه خواهد بود. آنزمان اسماعیل خان به بومیان گفته بود که شما ایرانی می شوید و به نفع شماست. حالا اسماعیل خان کجاست که ایران به این مردم مجهول الهویه اطلاق می کند؟ او باید پاسخگو باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر