۱۳۹۰ مهر ۱۳, چهارشنبه

ايجاد فرهنگسازي براي جلوگيري از ازدواج زنان ايراني با مردان اتباع بيگانه


ايجاد فرهنگسازي براي جلوگيري از ازدواج زنان ايراني با مردان اتباع بيگانه
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ،عضو فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي گفت: جلوگيري از ازدواج زنان ايراني با مردان اتباع بيگانه نيازمند فرهنگسازي است.
 محمدرضا حسين نژاد درباره ازدواج برخي زنان ايراني با مردهاي اتباع بيگانه و وضعيت فرزندان اين افراد كه با مشكلاتي روبرو است، گفت: نگاه‌ها درباره اين موضوع متفاوت است ولي به عقيده بنده بايد براي جلوگيري از چنين ازدواج‌هايي فرهنگسازي كرد.
وي افزود: در بسياري از كشورها چنين ازدواج‌هايي اشكالي ندارد ولي اخيرا مجلس قانوني براي اين مسئله وضع كرده تا بتوان از اين طريق مشكل شناسنامه، هويت و تحصيل كودكان حاصل اين ازدواج‌ها فراهم شود اما از تاييد يا رد اين مصوبه در شوراي نگهبان اطلاعي ندارم.
عضو فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس پيگير اين موضوع بوده كه ساماني به اين وضعيت داده شود، گفت: اين ازدواج‌ها متداول است و در شرع هم جلوي آن گرفته نشده ولي در قانون ما براي اين موضوع نقصي وجود داشت كه آنهم برطرف شده است.
وي گفت: به هر ترتيب نبايد چنين ازدواج‌هايي رخ دهد چرا كه ممكن است در آينده مشكلي در روابط دو كشور بوجود آيد و موضعگيري يكپارچه يك كشور را به مخاطره بياندازد.

یادداشت سردبیر:
در مورد این موضوع بسیار بحث کرده ایم. ویک نکته را در این پست یادآور می شویم. و آن این است که در بند آخر نوشته با اینکه دین و شریعت مشکلی برای ازدواج قائل نشده است. باز باید از این ازدواج ها جلوگیری گردد. طبیعت انسان را و آزادی انتخاب را دارند زیر سوال می برند.
قانون اساسی ایران از شریعت اسلام هم بالاتر شناخته شده است. و کشور ایران را علارقم اینکه شعار صلح و دوستی می دهد کشوری ستیزه جو می نمایاند. چرا که در مورد ازدواج هم اینها فکر درگیری با کشورهای همسایه را در نظر می گیرند که احتمالا قریب الوقوع می نمایاند. بگذارید جنگ شود بعد خود این افراد انتخاب کنند که اینوری باشند یا آنوری! از کجا مطمئن هستید که صد در صد ملت ایران از شما پشتیبانی کنند. بالاخره اگر دست در فرهنگ مردم ایران نبرید درصد قابل توجهی مسلمان دارد که اسلام و انصاف را با هیچ چیزی عوض نمی کنند . آیا مطمئن هستید که این افراد هم پشت شما می ایستند وحمایتتان می کنند در جنگ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر