۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

16مهر، آخرين مهلت خروج اتباع غيرمجاز خودمعرف و جامانده ازطرح


1390/7/8 جمعه
 16مهر، آخرين مهلت خروج اتباع غيرمجاز خودمعرف و جامانده ازطرح
 مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران گفت: اتباع غير مجاز خودمعرف تنها تا 16 مهر ماه فرصت دارند از پايگاه خاوران در شرق تهران برگه خروج گرفته و كشور را ترك كنند اما پس از اين مهلت نيروي انتظامي برابر قانون با اين افراد غيرمجاز برخورد مي كند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايسنا ، عيسي موسوي‌نسب افزود: قبل از اجراي طرح تعيين تكليف اتباع غيرمجاز افغان اين افراد چنانچه به صورت خودمعرف به سفارتخانه‌ افغانستان در ايران مراجعه و برگه هويتي دريافت مي‌كردند به صورت قانوني به آنها اجازه خروج داده مي‌شد تا از مرز خارج ‌شوند.
وي افزود: پس از اتمام مهلت طرح تعيين تكليف و نوبت‌دهي بحث خودمعرف هيچ معنايي ندارد و اتباع غير مجاز كه در طرح شركت نكرده‌اند تا 16 مهرماه جاري فرصت دارند به پايگاه خاوران مراجعه كرده و از كشور خارج شوند.
مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران تاكيد كرد: پس از 16 مهر طرح به عنوان خروج خودمعرف نخواهيم داشت و نيروي انتظامي با اين اتباع غير مجاز برابر قوانين و مقررات برخورد خواهد كرد.
موسوي‌نسب خاطرنشان كرد: در حال حاضر طرح تعيين تكليف اتباع غير مجاز افغان در مرحله پاياني است و برگه‌هاي خروج تمامي افراد صادر شده است و به نيروي انتظامي نيز ابلاغ شده كه با اتباع غيرمجاز افغان كه در طرح شركت نكرده‌اند برخورد كند.
به گفته مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران همچنين با هماهنگي كه با وزارت كار و رفاه اجتماعي صورت گرفته كميته‌اي متشكل از اين وزارتخانه، نماينده دادستاني و نماينده فرمانداري‌ها تشكيل شده و بر اين اساس با كارفرمايان و موسسات خصوصي كه اتباع غيرمجاز افغان را به كارگيرند برخورد قانوني مي‌شود.
وي با اشاره به اين كه با به كارگيرندگان اتباع غير مجاز و خوداتباع در همان محل برخورد مي‌شود به ايسنا گفت: بر اين اساس كارفرماي متخلف جريمه نقدي و تبعه غيرمجاز افغان دستگير و روانه اردوگاه مي‌شود.

یادداشت سردبیر:
این همه اخطار!
خدا رحم کند که چه خوابی دیده اند! برای تمدید برگه های خانوارها مبلغ 7500تومان گفتند بریزید و دوباره 3500تومان دیگر به آن افزودند. این درحالی است که در تیتر خبرها داشتیم که مهلت خانوارها را یک سال اعلام کرده بودند.
در مراجعه به مدارس کودکانی که یک سال را گذرانیده بودند امسال گفتند که دوباره باید درهمانسال تحصیل نمایید. چون پارسال ما به شما کارنامه نداده ایم. این در حالی است که این کودکان درهمان مدرسه صنف را به اتمام رسانیده بودند. و در مدرسه دیگری با دریافت 150000 تومان برای ابتدایی ها حاضر به ثبت نام شده اند.
ایران برای تبلیغات حرف اول را می زند و البته دروغ!
ولی شک نکنید در بازداشت کردن افغانهای بی گناه هم همینطور است. این اطلاعیه را جدی بگیرید که اگر طرح دیگر ی برای گرفتن پول و کارکردن بیکارهایشان نداشته باشند. افغانها را باید دستگیر و اخراج نمایند. یا خود مامورین خرجی خود را از راه رشوت گرفتن در بیاورند.
پس این بهتر است یا برو یا دنبال پارتی از همین الان بگرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر