۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

بودجه قراردادهاي كميساريا در ايران حتي كفاف هزينه يك روز پناهندگان را نيز نمي دهد.


1390/7/11 دوشنبه
بودجه قراردادهاي كميساريا در ايران حتي كفاف هزينه يك روز پناهندگان را نيز نمي دهد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي آقاي عبدالهي معاون امنيتي،انتظامي وزارت كشور در شصت و دومين جلسه كميته اجرائي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل «اكسكام»در ژنو طي سخنراني كه در سالن اصلي مقر اروپائي سازمان ملل ايراد نمود اعلام داشت:«وظيفه جامعه جهاني است تا تلاشهايش را براي فراهم نمودن كمك به كشوري كه بزرگترين جمعيت پناهندگان را در جهان دارد ، افزايش دهد».

رئيس هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به جلسه اكسكام همچنين اظهار داشت: «با ابراز تشكر از افزايش مستمر كمكها در دو سال اخير ليكن متاسفانه بودجه قراردادهاي كميساريا با كشورم حتي كفاف هزينه يك روز پناهندگان را نيز نمي دهد.»

معاون وزير كشور،پنجمين سخنران نشست افتتاحيه اصلي ترين مرجع سياستگذاري جهاني در حوزه پناهندگان اضافه كرد: «اعطاء مفدار ناچيز كمكهاي نقدي و غير نقدي به بازگشت كنندگان انگيزه لازم را ايجاد نخواهد كرد و در صورت بازگشت نيز ادغام مجدد آنان پايدار نخواهد بود. بنابراين بايد سياستها ورهيافتهاي مترتب بر بازگشت بصورت بنيادي تغيير يابد .در اين خصوص جمهوري اسلامي ايران همچنان بر اين عقيده است كه اگر اعتبارات بازگشت سالانه  صرف احداث شهرك در مقاصد اصلي بازگشت كنندگان شود و همچنين به اسكان بازگشت كنندگان در مناطق دلخواه منجمله اسكان در شهرهاي بزرگ توجه گردد و يا هزينه ادغام مجدد بصورت نقدي پرداخت شود، بطور قطع گروههاي بيشتري از پناهندگان  تشويق به بازگشت خواهند شد .»

 مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور و معاون وي و نيز نماينده اداره كل امور اقتصادي و تخصصي بين المللي وزارت امور حارجه ديگر اعضاء هيئت جمهوري اسلامي ايران را تشكيل مي دهند. نشست اكسكام از روز 11 مهر در شهر ژنو كشور سوئيس آغاز و در 15 مهر پايان مي پذيرد.

یادداشت سردبیر:
 من نمی دانم یکی نیست که از ایران بپرسد، خرج ایرانی های مهاجر که سالهاست در اروپا زندگی می کند را که می دهد؟  یا نکند چون به آنها اقامت و تابعیت داده اند مهاجر محسوب نمی شوند؟ نزدیک به 3 میلیون ایرانی به دلایل مختلف در کشورهای اروپایی به عنوان مهاجر و پناهنده  حضور دارند که تابعیت هم اخذ نکرده اند و دولتهای اروپایی به آنها حقوق می دهند و کار نمی کنند. ولی در ایران که مهاجر هر کاری را انجام می دهد، ایرانی ها بابت حضورشان هم از مهاجر عوارض می گیرند وهم کاسه گدایی را سوی اروپایی ها دراز میکنند. این را می گویند که کسی از آنها بازخواست وضعیت مهاجرین و پولی که ازکمیساریا دریافت میکنند ننماید. درست است کفاف خرج یک روز مهاجرین را نمی دهد. چون ایران به هر افغانی روزی 20000 تومان یارانه پرداخت میکند، درحالی که به ایرانی ها ماهی 40500تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر