۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

سازمانهاي جهاني به ويژه سازمان بين المللي مهاجرت بايد براي جلوگيري از مهاجرتهاي گسترده ، جمعيت را در كشورهاي مبداء مهار نمايند.


1390/7/12 سه شنبه
 سازمانهاي جهاني به ويژه سازمان بين المللي مهاجرت بايد براي جلوگيري از مهاجرتهاي گسترده ، جمعيت را در كشورهاي مبداء مهار نمايند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي اقاي عبدالهي معاون امنيتي ، انتظامي وزارت كشور و رئيس  هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به ژنو در ديدار با رئيس سازمان بين المللي مهاجرت با بيان اين مطلب اضافه نمود:از ديگر نكات محوري توجه ويژه به كشورهاي مسير عبور مهاجرين غير قانوني است.

آقاي سوئينگ رئيس سازمان مهاجرت با تشريح وضعيت آينده مهاجرتها در ده هاي آينده پيش بيني كرد كه حجم مهاجرت در قرن جاري افزايش يافته  و از نظر پيچيدگي پيچيده تر خواهد شد.وي با بيان اين نكته كه مهاجرت در عين دارا بودن چالشهاي متعدد ، فرصتهاي قابل توجه اي را نير ايجاد مي نمايد ،بر ضرورت ايجاد ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي براي مواجه با مهاجرت در جوامع ميزبان تاكيد كرد.

معاون وزير كشور ضمن تشريح  ظرفيتهاي محدود كشورهاي ميزبان و از جمله جمهوري اسلامي ايران در پذيرش مهاجر جديد خواستار آن شد كه چون با فن آوريها جديد امكان رصد دقيقتر نحوه شكل گيري مهاجرتهاي سنگين از قبل وجود دارد مناسب است سازمانهاي بين المللي براي جلوگيري از ايجاد موجهاي جديد مهاجرت خصوصاً مهاجرتهاي غير قانوني به كشورهاي مبداء توجه ويژه اي نمايند.

ايشان در ادامه خواستار گسترش فعاليتهاي سازمان مهاجرت در ايران، راه اندازي اكادمي بين المللي مهاجرت و نيز كمك به اتباع افغاني غير قانوني براي بازگشت به افغانستان شد.

آقاي سوئينگ نيز با اعلام آمادگي براي همكاريهاي نزديكتر ، افزايش پروژه ها را منوط به تامين مالي آن دانست و اضافه كرد كه در اين زمينه تلاش خواهند كرد

یادداشت سردبیر:
همین الان بسیاری از مهاجرین که توان پرداخت هزینه های فقدان یارانه را ندارند مجبور شده اند مایملک خود را بفروشند و از راه قاچاق بسوی اروپا بروند. این را ایرانی ها اصلا ذکر نمی کنند. و فقط داد وبیداد می کنند که جلوی افغانی هارا بگیرید نیایند. آنهم به دروغ و خودشان راه می دهند تا به اصطلاح بازار کار را تعدیل نمایند.
اینکه باید به فکر بهبودی وضعیت معاش افغانها باشند تا بیچاره ها مجبور به مهاجرت از افغانستان نشوند خوب است ولی درحد یک شعار برای ایرانی ها و جامعه جهانی بخصوص کشورهای اشغالگر که به دنبال منافع خویش هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر