۱۳۹۰ مهر ۱۳, چهارشنبه

کارگران افغانی و مزد کلان؟


ايران عزيز تهران
نظر: 1-يكي از اقوام ما تو كشتارگاهي در اطراف تهران كار مي كند مي گويد به غير از چند نفر همه افغاني هستند و حداقل روزي صد هزار تومان در آمد دارند2- در اطراف تهران در شميرانات زيبادنبال بنا و نقاش و گچ كاربوديم همه افغاني بودند و حداقل روزي 40 هزار تومان مزد مي خواستند3-در تهران مي خواستيم بنايي كنيم اينجا هم همه افغاني بودند و مزدهاي بالا مي خواستند 4- رفتيم پيراهن مبل بدوزيم خياط هم افغاني بود5-مي خواستم براي خانه سبزي بخرم همه چرخي هاي شهر هم كه سبزي مي فروختند افغاني بودند6- رفتيم مشهد در تعداد زيادي از مغازه ها افغانها فروشنده بودند7- دست فروش افغاني هم كه همه جاي ايران هستند
قصه دراز است و گوشي براي شنيدن نيست........

پاسخ مسؤل سایت: با سلام
اشتغال اتباع خارجي تابع قانون كار بوده و برابر هماهنگي هاي انجام يافته جهت كليه اتباع افغاني كه داراي اقامت مجاز مي باشند در رشته هاي خاصي كارت كار صادر ميگردد. باعنايت به اينكه برخورد با اتباع خارجي شاغل در مشاغل غيرمجاز و يا فاقد كارت كار درحيطه مسئوليت وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي است . پيشنهاد ميگردد موارد فوق با مركز يادشده مكاتبه گرديده و يا به سايت مربوطه مراجعه نمائيد.

یادداشت سردبیر:
چون پاسخ های ما به این گونه اظهارات هیچ وقت در سایت اداره اتباع منعکس نمی شود مجبوریم که اینجا پاسخ دهیم.
همه اینها که گفتین بجز نرخ و دستمزدها درست است و نشان دهنده نیاز روزافزون ایران به کارگر صادق و امین و صد البته منصف و کم توقع افغانی است. که با اینکه از یارانه برخوردار نیستند بازهم دستمزدهایی به مراتب پایین تر از ایرانی ها دریافت میکنند و کاری با کیفیت بالا ارائه می دهند و امانتداری را جزو واجبات شغلی قرار داده اند.
دوست ایرانی من:
آیا شما دماغ تحمل بوی بد روده فاسد شده و سرگین گوسفند را دارید؟ افغانی مجبور است چون شغل دیگری را به او نمی دهید.
در سی سال گذشته شاهد بودیم که همین به اصطلاح شما ایرانی های شهرستانی( با پوزش درصدی را عرض می کنم)، بعد از دزدیدن مایملک میزبان به شهرستان خود گریخته و متواری شده اند.  روزنامه ها را بخوانید. شما خودت دنبال کارگر خوب امین و ماهر می گردی؛ قبول داری که در مشاغل ساختمانی هیچ گروهی امانتدارتر و پاکتر از کارگران افغانی نیستند. چرا که با خیال راحت زن وفرزند و خانه خود را به امانت حد اقل 24 ساعت به کارگر گچکار یا بنا یا نقاش می سپارید. اگر انتخابی داشته باشید در برگزیدن کارگر غریبه و ناشناس انتخاب اول خود شما افغانی است.
بیا و وجدانت را قاضی کن و انصاف را درنظر بگیر بازهم با این کلمات افغانی های بدبخت را سنگ می زنید؟
ای روزگار بدمراد سنگم مزن ! من سنگ را در لقمه نانی دندان به دندان دیده ام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر