۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

عطاي تابعيت به فرزندان اتباع خارجي قابليت طرح دوباره ندارد


1390/7/11 دوشنبه
اعطاي تابعيت به فرزندان اتباع خارجي قابليت طرح دوباره ندارد
 موضوع تابعيت فرزندان زنان ايراني كه با اتباع خارجي ازدواج كرده‌اند، با توجه به مشكلاتي كه بعدها ايجاد خواهد شد، به نظر نمي‌رسد قابليت طرح دوباره در مجلس داشته باشد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايلنا ،عضو كميسيون قضايي، حقوقي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايلنا گفت: «براساس نظر كارشناسان حقوقي، اعطاي تابعيت به اين افراد، زمينه ناامني فراواني را ايجاد مي‌كند و با اين اقدام امنيت كشور مخدوش خواهد شد.
با رد كليات طرح لايحه اعطاي تابعيت به فرزندان زنان ايراني كه با اتباع خارجي ازدواج كرده‌اند در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، بررسي اين طرح از دستور كار مجلسيان خارج شد.
"سيد سلمان ذاكر" در اين مورد گفت:« اظهارات كارشناسي وزارت اطلاعات، ناجا و مركز پژوهش‌هاي مجلس باعث شد اين طرح نتواند در كميسيون راي لازم را به دست بياورد.»
نماينده اروميه در مجلس تصريح كرد: «در صورت اجراي اين طرح دولت ناگزير بود به هزاران تبعه غير ايراني افغان و عراقي و اتباع ساير كشورها، هويت ايراني دهد كه اين امر خلاف قانون اساسي و سياست‌هاي كشور بود.»
وي امكان طرح دوباره اين موضوع را با رفع موانع قانوني، ضعيف دانست.

یادداشت سر دبیر:
اعطای تابعیت به افغانی هایی که مادر ایرانی دارند ، سخت است. ولی ایران این کار را کرده بود. حال دیده اندکه افغانها تمایل به ازدواج با بانوان ایرانی که همبازی های کودکیشان بوده دارند، سخت گرفته و این تابعیت را بعد این همه شرط سن تعیین کردن برداشتند. خدا می داند ، شاید اینها انتظار داشتندکه افغانی هایی که مادر ایرانی دارند به افغانستان خیانت کنند تا بتوانند در آینده از آنان به عنوان جاسوس استفاده نمایند. فکرش را بکنید خب این ایرانی ها مجبورند که به دنبال فرزندان خود به افغانستان بروند. چون آینده ای برایشان در ایران متصور نیست. و میهمانی را پس بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر