۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

5 تا 10 درصد مبتلايان به وبا مهاجرين افغان و پاكستاني هستند


5 تا 10 درصد مبتلايان به وبا مهاجرين افغان و پاكستاني هستند
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر ، رئيس اداره مبارزه با بيماريهاي منتقله از آب و غذاي وزارت بهداشت با اعلام اينكه 5 تا 10 درصد مبتلايان به وبا از مهاجرين افغان و پاكستاني هستند گفت: آزمايش وبا و بيماريهاي همه گير در مراكز بهداشت به صورت رايگان انجام مي شود.
دكتر حسين معصومي اصل افزود: از سال 1344 آمار ثبت شده تعداد مبتلايان به وبا را در دست داريم و نظام مراقبت كشور ما از قويترين سيستمها در رابطه با پيشگيري از وبا در دنيا است.
وي با اشاره به اينكه آخرين پاندمي مربوط به سال 77 است كه در آن 10 هزار مورد مبتلا به وبا در كشور شناسايي شدند، گفت: 80 درصد مبتلايان بدون علامت بودند كه با انجام آزمايش، بيماري آنها تشخيص داده شد.
 معصومي اصل، آب سالم را از مولفه هاي مهم در كاهش شيوع وبا دانست و افزود: در سال گذشته بيش از 170 هزار نفر مشكوك به وبا شناخته شدند كه پس از بررسي و انجام آزمايش تنها 15 مورد مبتلا به وبا در كشور گزارش شد.

یادداشت سردبیر:
همانطور که می بینیم این بار آمار 5 الی 10 درصدی را به مهاجرین افغانی و پاکستانی نسبت دادند. و این شایان سپاس است . چون تاکنون هر مشکلی را به مهاجر و افغانستان مربوط می دانستند. در خبرهای بیماریهای واگیردار شاهدبودید که!
هرچند که به این آمار هم هیچ اعتمادی نیست. ولی با درصد زدن همین آمار شما می بینید که 5 درصد از 70 میلیون چند نفر می شود. و محاسبه نمایید نسبت جمعیتی مهاجرین به ایرانی ها را 3 به 70. بازهم رقم ناچیزی هست. که چشم بهانه جوی این دولت را گرفته است. خدا خودش جواب این ....... را بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر