۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

سه ميليون فرصت شغلي در اختيار اتباع بيگانه است



سه ميليون فرصت شغلي در اختيار اتباع بيگانه است
به گزارش اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايلنا ، انعقاد قراردادهاي ساعتي با نيروي كار غير قانوني است/فعاليت شركت‌هاي پيمانكاري در شهرداري تهران منوط به ارائه مجوز از وزارت كار است/روند استخدام رسمي كارگران هم اكنون منتفي است.
  رئيس اتحاديه كارگران شهرداري با انتقاد از افزايش تعداد اتباع بيگانه در كشور اظهار داشت: در حال حاضر سه ميليون فرصت شغلي در اختيار اتباع بيگانه است.
عبدالله مختاري در ضمن بيان مطلب فوق خاطرنشان ساخت: هم اكنون در برخي از مشاغل اتباع بيگانه صد در صد از فرصت‌هاي شغلي را در اختيار خود گرفته‌اند.
وي با تاكيد بر لزوم تغيير در نحوه انعقاد قرار داد كاري كارگران خدمات شهري تصريح كرد: در حال حاضر انعقاد قراردادهاي ساعتي با نيروي كار غير قانوني است.
اين فعال كارگري فعاليت شركت‌هاي پيمانكاري را در شهرداري تهران منوط به ارائه مجوز از وزارت كار عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد كمي از شركت‌هاي پيمانكاري شهرداري از وزارت كار و امور اجتماعي مجوز اخذ كردند. اين در حالي‌ست كه طبق ضوابط جديد بايد كليه شركت‌هاي پيمانكاري از وزارت كار و امور اجتماعي مجوز اخذ كنند.
رئيس اتحاديه كارگران شهرداري تهران از افزايش تعداد كارگران قراردادي در كشور خبر داد و گفت: روند استخدام رسمي كارگران هم اكنون منتفي است.

عضو هيات مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان تهران سياست شهرداري تهران در زمينه انعقاد قرارداد با نيروي كار را غير قانوني اعلام كرد و گفت: شهرداري تهران از انعقاد قرارداد مستقيم با نيروي كار مستثني است.

يادداشت سردبير:
در اينجا يك چيز را خاطر نشان مي كنم و آن اينكه آمار كل مهاجرين افغاني به گفته خود ايران حدود 2.895000 نفر مي باشد. اين درحالي است كه بيشترين اشتغال را به اين افراد نسبت مي دهند. مگر اتباع چين و كوريا را هم به آن اضافه كنند كه در حدود 3ميليون شود.
خب درست سه ميليون اتباع بيگانه، آيا اين سه ميليون كودك و زن و بچه و محصل و بيكار ندارد؟ مث اينكه افغاني تا بچه به دنيا مي آورد سر كار است و پول در مي آورد. آقايان باسواد! به گفته خودتان اتباع چين وكوريا كه شريك تجاري شما هستند و كارتان به آنها بسته است اگر نباشند ، سرمايه گذاري در كار نيست و تكنالوژي هم نيست. پاكستاني ها هم كه ما مي بينيم در اشتغال سهمي ندارند. اين سه ميليون شغل را شما در كجا به اتباع بيگانه داده ايد؟ 
حتما دوستان ايراني ما در برنامه ريزيها شغل براي نوزادان مهاجر و اتباع بيگانه در نظر گرفته اند كه اينگونه سخن مي گويند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر