۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

كميته فني تنظيم اسناد كنفرانس بين المللي حمايت از بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پايدار پناهندگان و آوارگان افغاني تشكيل شد.


1390/6/17 پنجشنبه
كميته فني تنظيم اسناد كنفرانس بين المللي حمايت از بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پايدار پناهندگان و آوارگان افغاني تشكيل شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران در هفدهمين جلسه كميسيون سه جانبه بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغاني(ارديبهشت سال 1390-كابل) در خصوص برگزاري كنفرانس بين المللي با هدف:"استرا‍تژي براي بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پايدار پناهندگان افغاني در افغانستان و نيز مساعدت به كشورهاي ميزبان پناهندگان (ايران و پاكستان) مصوب و مقرر شده بود كه به منظور تمهيد مقدمات برگزاري اين كنفرانس بين المللي ،نمايندگاني از ايران ، افغانستان ، پاكستان و كميسارياي عالي پناهندگان جزئيات مربوطه را هماهنگ نمايند.
كميته مزبور در سطح كارشناسي چندين جلسه را در تهران در خلال ماه گذشته و جاري برگزار نمود.سپس جلسه اصلي با شركت نمايندگان جمهوري اسلامي ايران ،جمهوري اسلامي پاكستان ، جمهوري اسلامي افغانستان و كميسارياي پناهندگان در سه كشور مزبور نيز معاون مدير كل منطقه اي دفتر مركزي كميسارياي پناهندگان در ژنو به رياست آقاي تهوري مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي در روز چهارشنبه 16 شهريور در محل اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي برگزار شد.
جلسه با استماع نقطه نظرات كارشناسي اعضا هيئتهاي نمايندگي شركت كننده طي اولين روز نشست محل كنفرانس بين المللي مزبور را توكيو و تاريخ آنرا حسب هماهنگيهاي ثانوي با دولت ژاپن در اواخر سالجاري و يا اوائل سال آتي ميلادي تعيين نمود.همچنين، كمك به ارتقاء كمي وكيفي بازگشت داوطلبانه، بهبود زيرساختها و امكانات معيشتي و سكونتي به منظور ادغام مجدد بازگشتيها در افغانستان و نيز كمك به كشور هاي ميزبان پناهندگان افغاني به ويژه ايران و پاكستان از جمله اهداف همايش بين المللي تعيين گرديد.
كميته فني در روز پنج شنبه 17 شهريور به كار خود خاتمه مي دهد و نشست بعدي آن در حاشيه جلسه كميته اجرايي كميسارياي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو طي نيمه اول مهر ماه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر