۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

شعر انقلاب محدود به ايران نشده است



شعر انقلاب محدود به ايران نشده است
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس يك شاعر افغاني گفت: انقلاب همان‌طور كه خودش در ايران محدود نشد و كشورهاي ديگر را تحت تاثير قرار داد، شعر انقلاب هم همين‌گونه است و جهان اسلام را تحت تاثير خود قرار داده است.
ابوطالب مظفري صبح امروز در مراسم شعر انقلاب و افق‌هاي پيشرو اظهار داشت: شعر انقلاب در عين تاثيرگذار بودن به افق‌ها و آرمان‌ها كه مي‌خواست نرسيده و الگوها، هنوز الگوهاي قبل از انقلاب است و اگر نتوانيم يك الگو از شعر انقلاب در جوانان بگذاريم موفق نمي‌شويم.
وي به ايجاد يك قالب جديد در شعر فارسي اشاره و تصريح كرد: در سال‌هاي گذاشته قالب بازگشت و رجعت بود كه در آن موفق نبوديم البته شروع خوبي داشتيم اما استمرار نداشت و در سبك‌ها نيز افراد تاثيرگذاري را نداشتيم و فقط از علي معلم مي‌توان هم در سبك و هم در محتوا به عنوان نماينده شعر انقلاب ياد كرد.
مظفري با اشاره به كار خوب شعر انقلاب از لحاظ مفهومي، افزود: در مجموع دو كار در شعر معاصر و انقلاب انجام شده كه يكي از آنها عوض شدن نگاه به شعر است و يك جهان‌بيني جديد را وارد شعر كرد و ديگري نگاه معني گرايي را به جاي نگاه روشنفكرانه پوچ قبل از انقلاب را وارد شعر كرد كه مي‌توان اين دو موضوع را از شاخصه‌هاي شعر انقلاب ياد كرد.
وي اضافه كرد: در شعر انقلاب سوژه و مضامين نيز تغيير كرد و تفكرات شيعه را مانند غيبت، عاشورا و شهادت را كه در چند صد سال اخير در شعر فارسي غايب بود دوباره وارد شعر كرد و به موفقيت خوبي نيز دست يافت.
شاعر افغان به تبليغ شعر براي رساندن آن به مخاطب اشاره و تصريح كرد: مخاطبان با در اختيار داشتن رسانه‌هاي مختلف از شعر دور مانده‌اند و با تبليغ مي‌توان آنان را با شعر دوباره همراه كرد.
وي تاكيد كرد: شاعران انقلابي نبايد از ارزش‌هاي انقلابي خود كوتاه بيايند و بايد همان حس انقلابي را در شعر خود داشته باشند و ارزش ها را بايد نگه داشت و اين كار شاعران است كه بايد تلاش خود را بيشتر كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر