۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

برگه خروج برخي از اتباع افغان غيرمجاز متاهل يك ساله شد


1390/7/3 يكشنبه
برگه خروج برخي از اتباع افغان غيرمجاز متاهل يك ساله شد
 مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استاندار تهران، گفت: براي آن دسته از اتباع افغان غيرمجاز متاهلي كه فرزند دانش آموز دارند و در طرح ساماندهي شركت كرده‌اند، برگه خروج يك ساله صادر شده تا فرزندان آنها در سال تحصيلي دچار مشكل نشوند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايسنا، عيسي موسوي‌نسب، گفت سال گذشته 550 هزار اتباع افغان غيرمجاز در تهران شناسايي شد و در مرحله دوم نوبت‌دهي اين طرح با كمي ريزش، 419 هزار نفر در نوبت‌دهي شركت كردند.
وي افزود: با توجه به اينكه بر اساس برنامه زمانبندي شده، براي خروج اين اتباع، برگه‌هاي 60، 90 و 120 روزه صادرشد و پايان شهريورماه نوبت دهي نيز به پايان مي‌رسد و به تناسب زمان اعلام شده از ايران خارج مي‌شوند.
موسوي نسب تصريح كرد: با نگاه بشر دوستانه‌اي كه جمهوري اسلامي ايران به اين افراد دارد براي آن دسته از اتباع افغان غيرمجاز متاهل كه در طرح ساماندهي شركت كرده‌اند و فرزند دانش‌آموز دارند، برگه خروج يك ساله صادر كرده تا فرزندان آنها در سال تحصيلي دچار مشكل نشوند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استاندار تهران خاطرنشان كرد: با تمديد برگ خروج اين افراد، مدت حضور آنها تنها تا پايان مهلت اعلانم شده در برگه‌هاي خروج است و پس از آن بايد از كشور خارج شده و چنانچه بخواهند مجدد به ايران بازگردند بايد با اخذ رواديد و از مجاري قانوني اين كار صورت بگيرد.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استاندار تهران، گفت: شيوه‌نامه ثبت‌نام فرزندان اتباع غيرمجاز نيز به وزارت آموزش و پرورش اعلام و هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته وهمچنين شيوه نامه آن به استانها ابلاغ شده است.
وي ادامه داد: براساس اين شيوه نامه، اين دانش‌آموزان به تبع حضور اولياي خود تنها تا پايان سال تحصيلي جديد و مهلت مندرج در برگه خروجشان امكان حضور در ايران را و پس از اتمام زمان مقرر بايد از كشور خارج شوند.

یادداشت سردبیر:
ما اطلاع داریم که همین مهاجرین که مهلت خروجشان اینک به پایان می رسد، به مراکز توزیع برگه مراجعه کرده اند و آنها گفتند که امکان ندارد. درهمین سایت در بخش سوالات ببینید! اعلام شده که تمدید مربوط به آن زمان بوده و سیاست متخذه آن تاریخ بود و دیگر امکان تمدید وجود ندارد. دیگه چقدر بازی در میاورید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر