۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

دانش آموزان ( مهاجرين غيرمجاز) بايد به سواد آموزي بروند براي ثبت نام سال 90

دانش آموزان(مهاجرين غيرمجاز) براي ثبت نام در سال تحصيلي بايد نزد نهضت سوادآموزي ثبت نام نمايند.
      پس از سكوت چند هفتگي در آستانه شروع سال تحصيلي جديد، سايت اداره اتباع ايران در پاسخ به سوال يكي از مهاجرين ، به شك وشبهه هاي ثبت نام و نرسيدن بخشنامه پايان داد.
   در جواب سوال يكي از مهاجرين كه پرسيده بود چرا بخشنامه در تهران نيامده و در قم نهضت مشغول ثبت نام از كودكان دانش آموز مي باشد. اين سايت گفت.
   هيچ تناقضي در كارنيست. كودكان مهاجرين غير مجاز طبق قراردادي كه با نهضت سواد آموزي بسته شده است بايد در اين كلاسها ثبت نام و براي سال تحصيلي اقدام نمايند. بديهي است كه اين كلاسها در نوبت بعد از ظهر و در اكثر موارد كمبود جا در نوبت شبانه داير مي باشد. فكرش را بكن كه كودك هفت ساله بعد از شام تازه سركلاس برود. رفت و آمد و يادگيري چه خواهد شد؟
    از سويي نيز مهاجرين منبع درآمد واشتغال زايي خوبي براي دولت ايران شده است. بنام مهاجرين پول دريافت مي كند و براي ثبت نام دانش آموزان واجب التعليم سازماني را كه روبه زوال است مجري ثبت نام وآموزش اين كودكان مي نمايد.يادتان هست كه وزير آموزش و پرورش وعده داده بود كه درسال تحصيل مدارس يك شيفت مي شوند. كاش يك شيفت شود كه بعد از ظهر براي شهروندان درجه 2 (مهاجرين) اختصاص يابد نه شب و شامگاه!

    ظاهرا خبر قبلي و اطلاعيه زير را بايد فراموش كنيم. نهضت سواد آموزي دوباره احيا مي شود و بيكاران ايران سركار مي روند.


1390/6/5 شنبه
شيوه نامه ثبت نام اتباع غير مجاز تا 15شهريور ارسال مي‌شود  
مديركل اتباع و مهاجران خارجي كشور گفت: شيوه نامه ثبت نام اتباع غير مجاز در مدارس كه در طرح سرشماري شركت كرده‌اند تا 15 شهريور ارسال مي‌شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس  محمد تهوري درباره تأخير در ارسال شيوه نامه ثبت نام فرزندان اتباع غيرمجاز در مدارس اظهار داشت: نهضت سوادآموزي براي آموزش اين افراد هزينه‌هاي قابل توجه‌اي درخواست كرده بود لذا تصميم گرفته شد اتباع غيرمجاز در سيستم آموزش و پرورش تحصيل كنند.
 وي ادامه داد: به اتباع غيرمجازي كه در طرح ساماندهي و سرشماري شركت كرده‌اند مهلت داده مي‌شود تا پايان سال تحصيلي در كشور بمانند.
 مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور بيان داشت: غير مجازيني كه در طرح ساماندهي و سرشماري شركت نكرده‌اند نمي‌توانند از مزاياي ثبت نام فرزندانشان در مدارس بهره‌ ببرند.
 تهوري با اشاره به اينكه دانشنامه تحصيلي سال جاري با همكاري آموزش و پرورش براي اتباع مجاز كشور تهيه، تدوين و ابلاغ شده است يادآور شد:‌ پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري 300 هزار نفر از اتباع مجاز در مدارس كشور ادامه تحصيل بدهند.
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر