۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

خشكسالي خللي در حمايت از اتباع خارجي به وجود نياورد


1390/7/4 دوشنبه
خشكسالي خللي در حمايت از اتباع خارجي به وجود نياورد
معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان گفت: خشكسالي هيچگونه خللي در برنامه‌هاي حمايتي دولت از اتباع خارجي و پناه جويان به وجود نياورده است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس محمدمهدي اسماعيلي در پاسخ به سئوال نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مبني بر اينكه آيا اخباري كه در مورد خشكسالي در ايران منتشر مي‌شود، صحت دارد و آيا اين خشكسالي در اصفهان در خدمت‌رساني به اتباع خارجي كه به ايران پناه آورده‌اند، ضرر رسانده است، اظهار داشت: بلي، خشكسالي به نسبت شديدي گريبان اصفهان را گرفته به گونه‌اي كه ميزان بارش باران50 درصد كاهش پيدا كرده و هم‌اكنون آبي در رودخانه زاينده‌رود وجود ندارد.
وي افزود: در مسير رودخانه زاينده‌رود بيش از 160هزار كشاورز مشغول به‌كار داشتيم اما به دليل عدم بارش نزولات آسماني اين كشاورزان در سال زراعي گذشته هيچ‌گونه كشتي نداشته‌اند.
معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان تصريح كرد: خشكسالي مشكلات جدي اقتصادي براي معيشت خانواده‌هاي كشاورزان به وجود آورده كه البته دولت تلاش كرده از راه‌هاي مختلف اين خسارت كشاورزان را جبران كند.
وي تاكيد كرد: خشكسالي هيچگونه خللي در برنامه‌هاي حمايتي دولت از اتباع خارجي و پناه جويان به وجود نياورده و دولت ايران هر روز بيش از پيش به آنها خدمات ‌ارائه مي‌كند.

یادداشت سردبیر:
درسفری که چند ماه پیش به اصفهان داشتم خودم به چشم خودم دیدم که چه خدماتی می دهند. مهاجرین از حق رانندگی وسایط نقلیه از موتور سایکل بگیر تا موترهای باری یا شخصی. از کار که نگو ! حتی نمی توانند به عنوان شاگرد مغازه کار کنند چه برسد به سایر خدمات. در روزعاشورا عراقی ها(اعراب) منطقه زینبیه را غرق کرده و نیروی انتظامی اعلام کرده بود که افغانی ها حق بیرون آوردن دسته را ندارند. من نمی دانم اجازه خشت زدن وسنگبری را که خودشان عارشان می آید انجام دهند یا نمی توانند و مجبورند که افغانها را استفاده کنند ،  خدمت است؟ اینکه خشکسالی وغیر از آن ندارد. نکند که انتظار دارند که در زمان خشکسالی گوشت افغانها را بخورند ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر