۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

لزوم جلوگيري از تردد اتباع بيگانه در شهرها/ رديابي بيماري وبا در هرمزگان



1390/6/20 يكشنبه
لزوم جلوگيري از تردد اتباع بيگانه در شهرها/ رديابي بيماري وبا در هرمزگان
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: اتباع بيگانه اي كه با پايين ترين سطح رعايت اصول بهداشت فردي در شهرها تردد مي كنند سلامت شهروندان را به صورت جدي تهديد مي كنند و بايد از تردد اين افراد در شهرها جلوگيري شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، عبدالحسين مدني با اشاره به تمهيدات حوزه بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان در مقابله با بيماري وبا ياد آورشد: با توجه به تردد اتباع بيگانه از مرزهاي استان هرمزگان تمام تيم هاي بيماريابي و مبارزه با بيماريهاي شهرستانهاي استان فعال شده اند و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك به وبا سريع آن را به مركز بهداشت استان گزارش خواهند داد.

مدني رعايت بهداشت فردي را از عوامل موثر در پيشگيري از اين بيماري عنوان كرد و افزود: كنترل آب و كلر زني در اقصي نقاط استان به صورت جدي توسط شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي و نظارت شبكه هاي بهداشت انجام مي شود چرا كه انتقال از راه آب و غذا شايع ترين راه انتقال بيماري وبا است و مردم بايد مواردي همچون شتشوي دست ها با آب و صابون پس از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا، شتشو و ضد عفوني صحيح سبزيجات و ميوه ها، استفاده از آب آشاميدني پاكيزه را جدي بگيرند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان با اشاره به وجود اتباع بيگانه در شهرها گفت: اتباع بيگانه اي كه با پايين ترين سطح رعايت اصول و موازين بهداشت فردي در شهرها تردد مي كنند ، سلامت شهروندان را به صورت جدي تهديد مي كنند و بايد از تردد اين افراد در شهرها جلوگيري شود.

وي خواستار همكاري مردم با حوزه بهداشتي شد و تاكيد كرد : در صورت مشاهده هرگونه علائم مشكوك به بيماري وبا (اسهال آبكي با حجم بالا و دفعات زياد ) به مركز بهداشتي درماني مراجعه نمايند.

يادداشت سردبير:

قصه ايرانيها قصه مرغ همسايه غاز است شده ولي برعكس، به اين معني كه هرچه بيماري است از جمله وبا را با ورود اتباع بيگانه در ارتباط دانسته و خود را مستثني از بيماري مي داند، در ايران ظاهرا كم كاري ها و نارسايي ها در استانهاي مرزي را كه با شيوع بيماري هاي واگيردار در فصول گرما ظاهر مي گردد، را به اتباع كشورهاي همسايه نسبت داده و بدين وسيله خود را مبرا مي سازند. اينكه سطح بهداشت در اين استانها بسيار پايين است شكي نيست. عدم امكانات تصفيه آب در استانهاي گرمي چون سيستان وهرمزگان و عدم رسيدگي به مشكلات بهداشتي اين استانها باعث شيوع اين بيماري مي گردد. 
 هرانسان عاقلي مي فامد كه اگر يك مورد بيمار وبا در منطقه اي كه سيستم بهداشتي مناسبي دارد ديده شود كلا اين منطقه قرنطينه مي گردد و با شناسايي افراد ديگر از  شيوع بيماري جلوگيري مي كنند نه اينكه آنرا به گردن ساير اتباع بيندازند و ايراني ها را ملائكه شمرده كه از بهشت هستند و مريضي ايجاد نمي كنند و ديگران از جهنم و معدن بيماري!

به فرض اينكه چنين باشد ؛ عدم رسيدگي شما باعث چنين وضعيتي شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر