۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

افزايش شمار اردوگاه‌هاي مراقبتي ويژه افغان‌هاي غيرمجاز

مديركل اتباع وزارت كشور خبرداد:افزايش شمار اردوگاه‌هاي مراقبتي ويژه افغان‌هاي غيرمجازمديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور افزود: در اين سال‌ها تلاش‌ كرده‌ايم تا با برنامه‌ريزي مناسب براي اشتغال و آموزش و نيز معيشت افغان‌ها در ايران، پناهندگان افغان زندگي قانوني و با شرايط مناسبي را داشته باشند
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايسنا، عزيز كاظمي  بر ضرورت لزوم قانونمند شدن حضور افغان‌ها در ايران تاكيد كرد و گفت: حضور قانوني اين افراد باعث مي‌شود در صورت بروز هر مشكلي، امكان احقاق حقوق براي آنها وجود داشته باشد و طرح ساماندهي اتباع غيرمجاز نيز در همين راستا بوده و در سال جاري نيز بخشي از اين طرح انجام شده است.

حدود يك سوم افغان‌هاي خارج شده تا پايان سال 90 براي بازگشت به ايران رواديد گرفته‌اند

كاظمي تعداد افرادي كه در قالب طرح‌هاي اداره اتباع به افغانستان بازگشته‌اند را شامل دو بخش مجردها و متاهل‌ها توصيف كرد و گفت: از آخرين روز كاري سال گذشته كه مهلت مراجعه افغان‌ها براي ثبت حضور خود در ايران پايان يافته و بايد براي مراجعه و بازگشت خود اقدام مي‌كردند، 238 هزار نفر از مجردها از كشور خارج شده‌اند و 70 هزار نفر از اين افراد براي دريافت رواديد ورود بازگشت به نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان مراجعه و مجددا به كشور وارد شده‌اند. اين گروه چنانچه به هنگام به افغانستان مراجعت كنند پس از 6 ماه مي‌توانند مجددا براي دريافت رواديد سه ماهه به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان مراجعه كنند كه در اين صورت امكان يكسال اقامت خواهند داشت و اين چرخه مي تواند استمرار داشته باشد. همچنين اين افراد پس از مراجعه به پليس امكان اقامت قانوني براي حدود يكسال را خواهند داشت.
-----------------------------------
یادداشت سردبیر:
ظاهراً خبر بسیار گنگ به نظر می رسد و درباره اردوگاههای مراقبتی جدید توضیح داده نشده است و فقط در تیتر آنرا مشاهده می کنیم.
نمونه ای از این اردوگاههای مراقبتی را داریم و قبلا نیز مشاهده کردیم. درحقیقت زندانهای جمعی است(واژه جدیدی که خودم اختراع کردم و جا کردن صدواندی نفر در یک اتاق 20متری) اردوگاه عسکر آباد ورامین که ویدیو های آن درز کرد و سنگ سفیدی که خاطره کشتار جمعی جمعیت کثیر پشتون های ما را دارند که تا هنوز هم پس یکی دو دهه دولت ایران پاسخ قانع کننده ای نداده است و فقط همین طالبانی که امروز دشمن نامیده می شوند. خونخواه این هموطنان شهید ما شدند و یادتان باشد اولین درگیری طالبان سر همین قضیه با ایران در مرز بود.
روادید دوباره و پس ازطی شش ماه هم اگرچه سهل و آسان دیده می شود ولی ایران این را هم در اختیار خود قرار داده است.
اگر اقتصاد مقاومتی کم آورد هزینه ویزای یک ونیم تا دونیم میلیون مهاجر سود کلانی دارد. کشورهای توریست پذیر تمام اقتصادشان را از همین راه در می آورند.
ظاهراً ایران هم هزینه سالیانه عوارض مهاجرین قانونی زیر دندانشان مزه کرده و به فکر سودجویی از مهاجرین درمانده و بدبخت افتاده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر