۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

96 درصد مهاجران مقيم خراسان رضوي مجوز اقامت دريافت كرده اند

1391/9/7 سه شنبه96 درصد مهاجران مقيم خراسان رضوي مجوز اقامت دريافت كرده اندمدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي خراسان رضوي گفت: اهداء كارت ها و مجوز اقامت مهاجران خارجي استان كه اغلب افغاني هستند از يكم تيرماه 91 شروع و تا بيست و پنجم آبانماه سال جاري ادامه داشت كه در همين مدت 96 درصد از مهاجران مجوز اقامتشان را دريافت كردند.
  به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، محمد عجمي سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره كل  امور اتباع و مهاجران خارجي كه در خيابان صاحب الزمان مشهد واقع شده است گفت: در خراسان رضوي150 هزار مهاجر خارجي حضور دارد كه عمدتا افغاني هستند.
وي افزود: تمامي مهاجران و پناهجويان براي اقامت در ايران و از جمله خراسان رضوي بايد داراي كارت اقامت و مجوز باشند كه توسط وزارت كشور ايران صادر و توسط اداره كل اموراتباع به مهاجران داده مي شود.
وي بيان كرد: براي همه مهاجران كارت اقامت يك ساله صادر مي شود و مهاجراني كه داراي مدارك كامل هستند با در دست داشتن اين كارت مي توانند از خدمات آموزشي و ديگر خدماتي كه به شهروندان ايراني ارائه مي شود استفاده كنند.
وي با اشاره به اشتغال مهاجران خارجي اظهار داشت: مهاجران با دريافت مجوز مي توانند به كار مورد علاقه خود كه البته منع قانوني از جانب دولت ايران نداشته باشد مشغول شوند و افزود: طبق قوانين كشورمان براي يك سري مشاغل خاص به مهاجران خارجي جواز كار وكسب داده نمي شود.وي در رابطه با بازگشت مهاجران به كشورشان گفت: كساني كه داراي كارت وزارت كشورهستند اگر تمايل به بازگشت به كشورشان داشته باشند مي توانند با مراجعه به اداره اموراتباع و مهاجران خارجي با تحويل دادن مداركشان و دريافت يك معرفي نامه تا مرز دوغارون هدايت شده و ضمن حمل بار واثاثيه شان تا اين نقطه به ازاي هر نفر از افراد خانواده شان و البته تا سقف پنج نفر مبلغ 150 دلار دريافت كنند.
-----------------
یادداشت سردبیر:
کارمورد علاقه مهاجرین یا دولت ایران؟
لازم دیدم که بشارت بدم به هموطنان عزیزم که سری اول کارت های اشتغال پس از 6ماه برای کسانی که ثبت نام کرده بودند چاپ شده است. در این کارتها علاوه بر نوع اشتغال(حرفه) نام کارفرما هم قید شده است. یعنی اینکه مهاجرین بدبخت بلا اجبار غلام زر خرید یک ایرانی است. و درصورتی که جای دیگر دیده شود بازداشت و مجرم تلقی می شود. فیلم های آمریکایی زمان برده داری  را یادتان هست ؟ بازرسان وزارت کار همان شکارچیان برده متمدن و نوین هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر