۱۳۹۱ آذر ۸, چهارشنبه

انتقاد ديده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مهاجران در استراليا

1391/9/8 چهارشنبهانتقاد ديده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مهاجران در استرالياديده‌بان حقوق بشر از دولت استراليا خواست تا هر چه فوري انتقال كودكان مهاجر به مكان‌هاي ساحلي، بويژه آنهايي كه بدون همراه هستند و يا خواستار پناهندگي مي‌باشند را متوقف كند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مقامات استراليا در 21 نوامبر 2012، 19 نفر را كه چهارتن از آنها كودك بودند به جزيره مانوس واقع در شمال استراليا منتقل كردند. از اوت 2012 تاكنون كه اين كشور سياست‌هاي خود در انتقال مهاجران به محل‌هاي ساحلي را از سرگرفته، اين اولين بار است كه اقدام به چنين عملي مي‌كند.
آليس فارمر، پژوهشگر حقوق كودكان در ديده‌بان حقوق بشر در اين باره گفت: كودكان مهاجر اغلب كساني هستند كه از سفرهاي بسيار خطرناك نجات يافته و به استراليا دست پيدا كرده‌اند، اين در حالي است كه استراليا با بيرون راندن آنها از اين كشور شانس آنها براي پناهنده شدن را از بين مي‌برد.
اين اقدام استراليا در واقع نقض تعهدات اين كشور براساس كنوانسيون بين‌المللي حقوق كودك است. اين كنوانسيون از حقوق همه كودكان در برابر اختيارات قانوني اعم از كودكان مهاجر حمايت مي‌كند.
براساس گزارش وب سايت ديده بان حقوق بشر، مهاجراني كه به جزيره مانوس منتقل شده‌اند مجبورند تا پنج سال در اين جزيره زندگي كنند، در حالي كه گنجايش اين جزيره بسيار كم است.
عفو بين‌الملل كه يكي از معدود سازمان‌هاي مستقلي است كه توانسته به اين جزاير دسترسي پيدا كند اعلام كرد كه در ميان 387 مهاجري كه هم اكنون در مانوس نگهداري مي‌شوند آمار بالايي از بيماري‌هاي مسري و ناراحتي‌هاي رواني وجود دارد.
مانوس همچنين بيشترين ميزان ابتلا به مالاريا را در منطقه به خود اختصاص داده است و برخي از مهاجران نيز بدليل شرايط سخت زندگي در اين جزيره اقدام به خودكشي مي‌كنند.
براساس اين گزارش، كودكان بيش از ديگران در خطر ابتلا به اين بيماري‌ها قرار دارند، در حالي كه استراليا قصد دارد به اين سياست‌هاي خود ادامه دهد و كودكان را بدون هرگونه حفاظت از آنها به جزايري كه در شمال اين كشور قرار دارند منتقل كند.
ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرد كه نگراني‌ها در مورد وضعيت مهاجران غيرقانوني به استراليا در حالي افزايش مي‌يابد كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد طي يك ماه گذشته بيش از 2200 نفر از طريق قايق به اين كشور رسيده‌اند. اين سازمان از استراليا خواست تا سياست‌هايشان در برخورد با مهاجران را به گونه‌اي اتخاذ كند كه در آن از كودكان حمايت شود.
------------------------------
یادداشت سردبیر:
این دیدبان حقوق بشر کجاست ؟ آدرسش را به ما هم بدهید! در استرالیا 4 نوجوان را به یک منطقه انتقال داده شده و این سرو صدا ها برقرار است. در حالیکه در جمهوری اسلامی ایران و در سایه رافت اسلامی هزاران بیمار دیالیزی دیگر از حق داشتن بیمه خدمات درمانی محرومند و ناتوان زیر بار این اقتصاد مفتضح، که ایرانی ها با دریافت یارانه دولتی و بیمه و.... کمر شکن شده اند.
سری به مناطق محروم مهاجر نشین بزنید و ببینید که کودک هفت ساله افغانی در چه مشقتی مجبور به کارشده و از تحصیل محروم است.
دیگ به دیگ می گه روت سیاه! سه پایه میگه صل علی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر