۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

تجمع دانشجويان افغاني مقيم ايران مقابل سفارت

1391/8/28 يكشنبهتجمع دانشجويان افغاني مقيم ايران مقابل سفارتدانشجويان افغاني مقيم ايران در اعتراض به تصميم جديد دولت افغانستان كه آنها را در معرض ترك تحصيل قرار مي دهد صبح امروز مقابل سفارت اين كشور در ايران تجمع كردند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازشبكه ايران بر اساس قانون جمهوري اسلامي ايران پناهندگان افغاني كه قصد ادامه تحصيل در دانشگاه هاي ايران را داشته باشند بايد كارت پناهندگي خود را به سفارت افغانستان تحويل بدهند و پس اخذ پاسپورت و ويزا به عنوان دانشجوي خارجي مجاز به تحصيل در دانشگاه هاي ايران شوند.
اما قوانين جديد دولت افغانستان در خصوص پاسپورت براي پناهندگان افغاني منوط به گرفتن تذكره يا همان كارت شناسايي از دولت افغانستان است.
به گفته يكي از دانشجويان افغاني مقيم ايران قانون جديد افغانستان براي پناهندگان افغاني كه قصد ادامه تحصيل در ايران را دارند در حالي تصويب شده است كه پدران و مادران ما نيز كارت شناسايي دولت افغانستان را ندارند و فرآيند اخذ كارت شناسايي و پاسپورت علاوه بر صرف وقت زياد دوري باطل را براي پناهندگان افغاني رقم خواهد زد و نتيجه اش ترك تحصيل افاغنه مقيم ايران است.
اين دانشجو در گفتگو با شبكه ايران موضوع تجمع امروز مقابل سفارت افغانستان را ايجاد مانع اين كشور براي ادامه تحصيل پناهندگان افغاني عنوان كرد.
------------------------------------
این بار مشکل تراشی از هردو طرف برسر بخشی از مهاجرین(دانشجویان بیچاره مهاجر) آوار شده است. دولت ایران ابتدا کارت های شناسایی این افراد را باطل می کند تا مدرک پاسپورتی که سفارت به آنها نمی دهد را جایگزین گرداند.
بسیار جالب است. دولت ایران ابتدا کارت های اقامت این دوستان را ضبط کرده و سپس آنها را به سفارت برای اخذ پاسپورت می فرستد در حالی که می داند سفارت باید حداقل یک مدرک شناسایی برای ثبت مشخصات سجلی باید داشته باشد. البته کار سفارت را تایید نمی کنم. ولی به نظر شما ایران نمی تواند اتباع خود را افغانی جا زده و پاسپورت بگیرد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر