۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

پاكستان تسهيلات ويژه‌اي براي بازگشت پناه‎جويان افغان ارائه مي‌كند

پاكستان تسهيلات ويژه‌اي براي بازگشت پناه‎جويان افغان ارائه مي‌كند

قرار است 600 هزار نفر از پناهجويان افغان كه در اردو‌گاه‌هاي پاكستان به سر مي‌برند با دريافت تهسيلات ويژه تا پايان سال جاري اين كشور را ترك كنند.

 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، «نيل رايت» نماينده كميسارياي عالي پناه‎جويان سازمان ملل در پاكستان پيشنهاد كرده است بسته‌هاي كمكي جديدي در اختيار پناه‎جويان ثبت‌شده افغان قرار بگيرد.
اين بسته جديد كه اقلام غيرخوراكي ضروري از جمله پتو و لحاف را شامل مي‌شود به هر خانواده ثبت‌نام شده پناهجوي افغان كه تا پايان سال 2012 ميلادي به صورت داوطلبانه به افغانستان برگردد تعلق مي‌گيرد.
همچنين اين خانواده‌ها يك بار نيز از طريق مراكز مرتبط با بازگشت داوطلبانه ‌در پاكستان، از تسهيلات حمل و نقل رايگان به مقصد افغانستان استفاده مي‌كنند و به هر يك از افراد خانوارها مبلغ 150 دلار پرداخت خواهد شد.
مقامات ايالت "خيبر پختون‌خواه" پاكستان اعلام كرده‌اند كه به محض انقضاي كارت ثبت نام پناه‎جويان افغان در 31 دسامبر به آن‌ها اجازه داده نمي‌شود در پاكستان حضور داشته باشند.
در حال حاضر بيش از 1.6 ميليون پناه‎جوي افغان در پاكستان حضور دارند كه از اين تعداد بيش از 600 هزار نفر از آنان در اردوگاه‌هاي پناه‎جويان زندگي مي‌كنند.
مهاجران افغان نيز با استقبال از بسته‌هاي كمكي سازمان ملل عنوان كردند كه نمي توانند بدون كمك مالي و مساعدت سازمان ملل و پاكستان به كشورشان بازگردند.
با اجراي برنامه بازگشت داوطلبانه به ميهن از سوي كميسارياي عالي پناه‌جويان سازمان ملل، حدود 3.7 ميليون پناه‎جوي افغان از سال 2002 تاكنون به كشورشان بازگشته‌اند.
به گفته مقامات رسمي، از زمان اعلام ارائه بسته جديد به پناه‎جويان افغان، تعداد افرادي كه آماده بازگشت به كشورشان هستند افزايش يافته است.
------------------------------------------
چیه؟ به این هم حسادت می ورزید؟ که چرا درمورد مهاجرین ساکن پاکستان بسته های حمایتی اختصاص یافته ولی به ایران اختصاص نیافته است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر