۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

تحصن مهاجرين افغان در برابر دفتر كميسارياي سازمان ملل در سوريه همچنان ادامه دارد



1390/5/9 يكشنبه
تحصن حدود 100 نفر از افغانستاني هاي مقيم سوريه كه از چهارم تيرماه در برابر دفتر كميسارياي امور پناهندگان سازمان ملل متحد در منطقه ديپلمات نشين كفرسوسه دمشق پايتخت سوريه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، اين افراد كه در دو گروه زن و مرد با زدن سايبان در برابر دفتر ياد شده از سي و شش روز قبل در اين محل تحصن كرده اند، خواستار رسيدگي به اوضاع و حقوق پناهندگي خود از سوي سازمان ملل متحد هستند.
تعدادي از تحصن كنندگان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در دمشق، بيكاري، نبود منبع درآمد، مشكلات آموزشي فرزندان به دليل مشكلات مالي خود و ناتواني براي بازگشت به كشورشان را از جمله مهم ترين مشكلات خود بيان كردند.
يكي از اين افغان ها نيز پيشتر با بيان اين كه رقم افغان هاي متحصن در برابر كميسارياي امور پناهندگان در روزها تا 150 نفر و در شب ها به علت برخي مشكلات به 50 نفر مي رسد، گفت: اين افراد بر رسيدگي به مشكل خود تاكيد دارند.
به گفته وي كه خواست نامش فاش نشود، مسوولان كميساريا از آنان خواسته اند تا به منازل خود رفته و پس از هماهنگي و تماس تلفني براي انجام مصاحبه و رسيدگي به مشكلاتشان به دفتر مزبور مراجعه كنند اما افراد حاضر اين درخواست را نپذيرفته و اعلام كرده اند تا رسيدگي جدي و فوري به مشكلات خود به تحصن خود ادامه مي دهند.
ماموران حاضر در برابر دفتر مزبور از گرفتن هرگونه عكس جلوگيري كرده و مانع از تماس و گفت و گوي خبرنگاران با افراد متحصن مي شوند و آنان مجبور هستند تا هنگام گفت و گو با خبرنگاران آنان را به عنوان دوستان خود معرفي كنند.
تحصن كنندگان افغان همچنين ضمن قدرداني از دولت و ملت سوريه در استقبال از آنان در مدت مهاجرت، خواسته اصلي خود را معرفي به كشور ثالث مهاجر پذير از سوي سازمان ملل اعلام كردند.
به گفته اين تبعه افغان، آنان تاكنون چندين بار با مقام هاي اين سازمان گفت و گو كرده اند اما كسي پاسخگوي آنان نبوده است و اكنون مصمم به ادامه تحصن خود تا رسيدگي به مشكلاتشان هستند.
بر اساس اعلام افغان هاي متحصن حدود 4 هزار افغان از سوي سازمان ملل به عنوان پناهنده در سوريه معرفي شده كه از دو تا 15 سال پيش در اين كشور و با برگه حمايت اين سازمان اقامت دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر