۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

يك هزار و 350 تن از اتباع افغان غيرمجاز قزوين طرد شدند


1390/5/30 يكشنبه
يك هزار و 350 تن از اتباع افغان غيرمجاز قزوين طرد شدند
مديركل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري قزوين گفت: يك هزار و 350 نفر از اتباع افغان غيرمجاز ساكن استان در چهار ماهه نخست امسال طرد شده و به كشور خود بازگشتند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا 'نوروز علي رمضاني' افزود: در مدت ياد شده 25 تن از اتباع افغاني غيرمجاز ساكن در قزوين نيز به طور داوطلبانه از استان خارج و به كشور خود بازگشته اند.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته نيز حدود پنج هزار تن از اتباع افغان غيرمجاز استان به كشور خود طرد شدند، اظهاركرد: در اين مدت همچنين 222 تن از افغان هاي غيرمجاز ساكن در استان به طور داوطلبانه به كشور خود بازگشتند.
مديركل دفتر امور اتباع و مهاجرين استانداري قزوين همچنين از اجراي طرح بيمه درماني اتباع افغان مجاز خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح با همكاري كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با هدف كاهش هزينه هاي پزشكي پناهندگان صورت گرفته است.
اين مسوول تصريح كرد: اتباعي كه داراي كارت اقامت (آمايش) مي باشند با پرداخت 191 هزار ريال مي توانند از خدمات بيمه درماني در نظر گرفته شده براي خود، استفاده نمايند.
رمضاني همچنين از آغاز طرح مرحله 6 آمايش اتباع عراقي خبر داد و اظهار داشت: در راستاي اجراي اين طرح، اتباع عراقي ساكن در استان مي توانند با مراجعه به دفتر اتباع و مهاجرين استانداري قزوين و طي نمودن مراحل اداري، نسبت به دريافت كارت اقامت جديد خود اقدام كنند.
وي در پايان با اشاره به اينكه اتباع عراقي ساكن در قزوين برخلاف اتباع افغان محدوديتي براي سكونت در مناطق مختلف استان ندارند، يادآور شد: هم اكنون حدود 150 عراقي در استان قزوين سكونت دارند.

يادداشت سردبير:
يادم هست چند وقت پيش در قسمت سوالات همين سايت بالا كه خبر آن آورده شده بود. يكي از وطندارايمان ، بسيار عصباني نوشته بود: شما با عراقي ها كه به خاك و ناموستان ت........ كردند را روي سر خود مي چرخانيد و بر چشمايتان نگاه مي كنيد و كارت هاي شناسايي آنها را به درب منازلشان مي فرستيد ولي درحاليكه افغاني كه با شما از ايران دفاع كرد بايد با اين همه مشكلات كارت شناسايي بگيرند....
خودم از نهوه سخن گفتن اين هموطن ناراحت شدم ولي وقتي تيتر رسمي را ديدم كه در بالا آمده و برنگ قرمز هست با خودم گفتم راست ميگفت اون هموطن ايرانيها همينطورن!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر