۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

‌47درصد اتباع بيگانه توسط هموطنان خود كشته شدند


1390/5/21 جمعه
 پليس با اعلام وقوع 155 فقره قتل اتباع بيگانه در سال گذشته از كاهش 9.4 درصدي قتل اين افراد در كشور نسبت به سال 88 خبر داد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايسنا، آمارها حاكيست 62.5 درصد قتل‌هاي اتباع بيگانه در سال گذشته به ترتيب در استان‌هاي تهران، فارس، اصفهان، تهران بزرگ و كرمان واقع شده كه البته در اين وقايع اتباع بيگانه به عنوان عاملين جرم و گاهي نيز در رديف قربانيان و بزه‌ديدگان قرار دارند.
بر اساس يافته‌هاي آماري در 14 استان ديگر گزارشي در زمينه قتل اتباع بيگانه به پليس داده نشده است.
 هر چند سهم قتل‌هاي مربوط به اتباع بيگانه از دو هزار و 277 فقره قتل به وقوع پيوسته در سال گذشته 6.8 درصد است اما آمارها نشان مي دهد كه 47 درصد از اتباع بيگانه توسط هموطنان خود كشته شدند و در 18 درصد از اين قتل‌ها متهم به قتل از اتباع ايراني بوده و 35 درصد از پرونده‌هاي قتل اتباع بيگانه نيز كشف نشده است.

يادداشت سردبير:
ظاهرا در اين آمار عدد ورقمي از اتباع بيگانه كه مفقود شده اند دردست نيست . يا انتشار آن مهم نبوده است، در حاليكه اين عدد و رقمها بصورتي تنظيم شده است كه ايران را بي گناه و مهاجرين را ناآرام توجيه كند. چنانچه درست هم باشد ، حاكي از بسته بودن جامعه مهاجر درون خويش بوده ، يعني ايران جامعه مهاجر را در تنگنا قرار داده است كه روابط به كلي خارج از جامعه مهاجر امكانپذير نيست و خود هشدار ديگري از فشارهايي است كه ايران بر مهاجرين و جامعه آنان تحميل مي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر