۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

برگه بازگشت براي اتباع غيرمجاز افغان مجرد ساكن در كشور با مهلت چهار ماهه و براي متاهلين و خانواده آنها يك ساله صادر مي شو


1390/5/23 يكشنبه
 نوروزعلي رمضاني : برگه بازگشت براي اتباع غيرمجاز افغان مجرد ساكن در كشور با مهلت چهار ماهه و براي متاهلين و خانواده آنها يك ساله صادر مي شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا وي اظهاركرد: اتباع غير مجاز افغان در مهلت ذكر شده در برگه بازگشت خود بايد به يكي از دفاتر كنسولگري پنجگانه جمهوري اسلامي ايران در شهرهاي كابل، جلال آباد، هرات، قندهار و مزار شريف مراجعه كنند تا پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانوني و دريافت گذرنامه دوباره به طور قانوني وارد كشور شوند.
مديركل دفتر اتباع و امور مهاجرين خارجي استانداري قزوين خاطرنشان كرد: چنانچه اتباع غيرمجاز افغان طي مهلت اعلام شده در كارت بازگشت خود، زمينه اقامت قانوني خود در كشور را فراهم نكنند، به وطن خود طرد خواهند شد.
اين مسوول در تشريح طرح سرشماري اتباع غيرمجاز افغان در كشور اظهاركرد: بر اساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مقرر شده است تا اتباع افغان فاقد مدرك قانوني اقامتي در كشور، سرشماري و ساماندهي شوند كه طبق اين مصوبه طرح چهار مرحله اي سرشماري از سال گذشته در تمامي استان هاي كشور آغاز شد.
رمضاني از اقامت 24 هزار تن از اتباع افغان به طور غيرمجاز در استان بر اساس سرشماري صورت گرفته در سال 89 خبر داد و اظهاركرد: پس از فراخوان و شناسايي اين افراد در مرحله نخست، كد رهگيري به آنان اختصاص پيدا كرده و اطلاعات اين افراد وارد سامانه ويژه طرح سرشماري شده است.
وي خاطرنشان كرد: در مرحله سوم اجراي طرح سرشماري اتباع غيرمجاز افغان ساكن در كشور براي آنان به منظور دريافت صدور برگه بازگشت، تعيين نوبت شد كه در اين راستا و به منظور ارايه كارت بازگشت، دفتر اتباع و امور مهاجرين استانداري قزوين روزانه پذيراي 270 تن از اتباع غيرمجاز است.
مديركل دفتر اتباع و امور مهاجرين خارجي استانداري قزوين اظهار كرد: اتباع غيرمجاز افغان در مرحله چهارم طرح سرشماري و ساماندهي، بايد به كنسولگري هاي جمهوري اسلامي ايران در شهرهاي ياد شده كشور خود مراجعه كنند و طي مراحل قانوني، با دريافت گذرنامه به ايران بازگردند.
اين مسوول در پايان با اشاره به اينكه مرحله چهارم اجراي طرح سرشماري اين اتباع تا پايان شهريور ماه امسال ادامه پيدا خواهد كرد،اظهار داشت: اين اتباع تا يك هفته پس از اعلام مهلت به آنان، بايد براي دريافت كارت بازگشت خود به دفتر اتباع و امور مهاجرين استانداري مراجعه كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر