۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

نظام پزشكي ايران با دريافت هزينه اضافي از اتباع خارجي برخورد مي كند


1390/6/5 شنبه
نظام پزشكي ايران با دريافت هزينه اضافي از اتباع خارجي برخورد مي كند
رييس شوراي نظام پزشكي كشور گفت: با پزشكاني كه از اتباع خارجي هزينه هايي بيشتر از تعرفه رايج كشور دريافت كنند، برخورد مي شود.
   به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، ‌سعيد پناهي روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مواردي گزارش شده مبني بر اينكه برخي از پزشكان از بيماران خارجي ويزيت دوبرابر دريافت كرده و داروها را بيشتر از قيمت واقعي به آنها مي فروشند.
وي با بيان اينكه اين امر به آبروي كشور لطمه مي زند، گفت: اگر متوجه شوم پزشكي يك ريال هزينه اضافي از بيماران خارجي دريافت كرده، شخصا به عنوان مدعي العموم از وي شكايت و به تعزيرات حكومتي معرفي مي كنم و در صورت لزوم مطب پزشك متخلف را تعطيل مي كنيم.
وي تاكيد كرد: توريست درماني در كشور ما در حال توسعه است و سال گذشته بيش از يكهزار نفر از جمهوري آذربايجان در تبريز تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
پناهي ادامه داد: بيش از 50 هزار نفر از بيماران خارجي نيز در طول سال گذشته به صورت سرپايي در كشور ويزيت شدند.
وي به بحث مربوط به شيوه جديد دريافت مدرك دكتري حرفه اي فيزيوتراپي اشاره كرد و افزود: نظام پزشكي با اين طرح مخالف است چرا كه اين امر سطح علم پزشكي و دانش پزشكان ما را پايين آورده و عواقب اين تصميم گيري بيماران را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي اظهاركرد: اين تصميم كه يك دانش آموخته فيزيوتراپي با گذراندن 52 واحد در حد پزشك عمومي به انجام وظيفه بپردازد، به نظر من بدون استفاده از نظرات كارشناسان گرفته شده و اعتراض گسترده جامعه پزشكي را نيز در پي داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر