۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

مواد آزمون ورودي پذيرش بورسيه متقاضيان افغاني/ زمان برگزاري آزمون


1390/6/4 جمعه
مواد آزمون ورودي پذيرش بورسيه متقاضيان افغاني/ زمان برگزاري آزمون
سازمان سنجش آموزش كشور مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري عمومي پذيرش بورسيه متقاضيان تبعه كشورافغانستان را اعلام كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نظر دارد، نسبت به پذيرش بورسيه داوطلبان افغان مقيم كشور افغانستان و متقاضي تحصيل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي ايران در سال تحصيلي جاري از طريق برگزاري آزمون سراسري در افغانستان اقدام كند.
 بر اين اساس سازمان سنجش آموزش كشور مجري برگزاري اين آزمون است و در تازه ترين اطلاعيه خود مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري عمومي ويژه متقاضيان كشور افغانستان را اعلام كرده است.
آزمون پذيرش بورسيه داوطلبان افغان مقيم كشور افغانستان در دانشگاههاي ايران روز 15 شهريور ماه سال 90 برگزار مي شود و مكان برگزاري آزمون در فرصت هاي بعدي به اطلاع داوطلبان مي رسد.
مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي و دكتراي عمومي ويژه متقاضيان كشور افغانستان
دروس زبان و ادبيات فارسي با 20 سئوال، زبان انگليسي با 20 سئوال و استعداد تحصيلي با 30 سئوال در دفترچه شماره يك با 105 دقيقه زمان قرار دارند و دروس رياضيات با 15 سئوال، فيزيك با 15 سئوال، شيمي با 15 سئوال و زيست شناسي با 15 سئوال در دفترچه شماره دو با 105 دقيقه زمان قرار دارند.
دفترچه شماره سه شامل 45 سئوال و 45 دقيقه بوده و شامل دروس زبان عربي، علوم اجتماعي و روانشناسي هر كدام با 15 سئوال است.
مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ويژه متقاضيان كشور افغانستان
دروس زبان و ادبيات فارسي با 20 سئوال، زبان انگليسي با 20 سئوال و استعداد تحصيلي با 30 سئوال در دفترچه شماره يك با 105 دقيقه زمان قرار دارند.
دفترچه شماره دو شامل 30 سئوال و 60 دقيقه بوده و شامل دروس رياضيات و روش تحقيق هر كدام با 15 سئوال است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر